Нови правила за фирмите посредници, наемащи персонал

Нови правила за фирмите посредници, наемащи персонал

От 5 юли 2014 г. влизат в сила нови правила в Закона за насърчаване на заетостта по отношение на посредническата дейност по наемане на работа.

Въвежда се безсрочна регистрация за извършване на тази дейност. Новият регламент ще доведе до намаляване на регулаторната тежест и административните разходи за бизнеса, тъй като, от една страна, ще отпаднат таксите за регистрация и издаване на удостоверения, които посредниците заплащат на всеки пет години, и от друга страна – ще се намалят финансовите разходи и времето, необходими за издаване и представяне на предвидените за регистрация документи.

Освен това се отменя регистрацията в Агенция по заетостта на посредническите договори, сключени с чужди работодатели/корабопритежатели. По този начин отпада дискриминационният елемент спрямо посредниците за наемане на работа в чужбина и се въвеждат съпоставими изисквания за осъществяване на дейността по отношение на всички посредници, работещи в България.

От Агенцията по заетостта обръщат внимание, че удостоверенията, издадени преди влизане в сила на Закона за насърчаване на заетостта, запазват валидността си да срока, за който са издадени. Агенцията ще подновява издадените удостоверения за извършване на посредническа дейност по наемане на работа въз основа на писмено заявление от страна на посредниците, подадено в срок до три месеца преди изтичане на тяхната валидност.

С отмяната на регистрацията на посредническите договори в Агенцията не отпада задължението на посредниците да сключват посреднически договори с чужди работодатели, корабопритежатели за работа в конкретна държава. Договорите се съхраняват от посредниците и се представят при поискване от ИА „Главна инспекция по труда”, която осъществява контрол върху посредническата дейност по наемане на работа.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ