Новите тенденции в бизнес пътуванията

Новите тенденции в бизнес пътуванията

Два основни термина характеризират бизнес туриста през 2014 г. – ефективност на пътуването и персонализация. Това сочат последните доклади на глобалната дистрибуционна система Amadeus. Проучванията, проведени във Великобритания и Ирландия, показват, че тенденцията на увеличаване броя на бизнес пътуванията върви ръка за ръка с изискванията за тяхната ценова ефективност, свързаност и продуктивност.

Все повече пътници очакват да могат да организират цялостно своите работни пътувания само с няколко клика на мишката. Внушителните 48% могат да организират изцяло сами служебното си пътуване чрез онлайн платформа, 79% – да направят хотелска резервация, а 77% – покупка на самолетен билет.

Въпреки огромните възможности, които предоставят съвременните технологии, обаче, около 50% от пътниците избират да направят резервациите си посредством агенция. Голямо влияние върху това решение оказват мениджърските звена в бизнеса, като 60% от тях предпочитат услугата на професионална агенция.

Консултацията с агенция е предпочитана не само за по-бърза и експертна организация, но и за получаване на всякаква допълнителна информация, свързана с пътуването. Например, почти 20% от анкетираните не са наясно с роуминг тарифите, които също могат да имат големи последствия върху финансовата ефективност на пътуването.

Къде сме ние?

У нас до момента се наблюдава лек ръст в пътуванията на бизнеса спрямо 2013 г., но отново за сметка на свитите разходи. За юли месец ръстът на годишна база е 24,2%.

Данните на турстическа агенция eSKY.bg сочат, че представителите на българският бизнес пътуват най-често до Лондон, Москва, Франкфурт, Амстердам, Копенхаген и Париж. Близо 65% използват редовни авиокомпании, а 35% – нискотарифни. Едва около 5% от пътуванията са в бизнес класа. Тенденциите от миналата година за намаляване разходите за служебни пътувания, се запазват не само у нас, но и в световен мащаб.

Освен цената, определящ фактор за предпочитанията са часовете на полетите и удобната локация на хотелите. Средно, бизнес пътуванията траят 2-3 дни, като все по-често има запитвания и за престой от 1 ден. Най-често пътуванията са с по 2-3-ма пътници в една резервация.

Тенденциите и у нас са към търсене на комплексна услуга – едновременна покупка на самолетен билет, хотелско настаняване, кола под наем, застраховка и др. Удобството да комуникираш и плащаш само на един доставчик е предпочитано от фирмите. Все по-често се използва и комбиниран транспорт – самолет+влак, който в много случаи излиза по-изгодно, отбелязват от агенцията.   

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

„Гугъл“ и „Епъл“ предупреждават служители с работни визи да избягват пътувания в чужбина
Шести блок на АЕЦ „Козлодуй“ ще бъде спрян ден по-рано от планираното
През 2025 година изкуственият интелект ще изхвърли емисии въглероден диоксид колкото цял Ню Йорк
Главният изпълнителен директор на „Стелантис“ критикува ревизирания климатичен план на ЕС
Кметът на Берлин: Полицията в Берлин ще действа решително срещу нарушителите на реда по време на новогодишните празненства
Ето защо директната поща заслужава да е част от маркетинговата ви стратегия
САЩ задържаха още един петролен танкер край Венецуела
Ценовият индекс на храните в България продължава да расте, сочат данни на ДКСБТ