Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Някои нетрадиционни методи, с които по-лесно да прокарате идеята си
Малък екип по иновациите в голяма компания за сладкарски изделия е измислил умен начин да персонализира запазената марка бонбони на фирмата си. Шефът обаче е скептично настроен. Вместо да му виси на главата в офиса и да го убеждава, екипът решава да атакува в гръб и отива на гости при съпругата му вкъщи. Жената е филантроп и е щастлива да използва идеята на екипа в нейната благотворителна организация за набиране на средства. Резултатите са добри, проектът оживява.
Понякога съпругата на шефа може да бъде по-убедителна от електронната таблица. Неформалността, „контрабандата” и „сивия пазар” могат да бъдат жизненоважни съставки за иновациите. Но малко форми на убеждаване са достатъчно добри като уникалното влияние, които могат да упражнят специални личности и процеси. Мислете за това като изключително целеви маркетинг.
Етиката е проблематична и провокативна като парадигмите. Тайното спечелване на съпрузите в семейството едва ли е гаранция за вътрешен успех винаги. Трябва да познавате добре пазари си, за да не нарушите професионалното доверие. Проучването на мрежата на LinkedIn също може да ви помогне да намерите някой от обкръжението на вашия шеф, който да бъде подходящ човек за влияние. Това не би било непременно неетично, освен ако не е изключително неразумно.
Освен ако фирмената ви политика не забранява да тествате иновации с ключови клиенти, мисля, че е глупаво да не се възползвате от потенциала на външната среда, която би ви била от полза. Не пропускайте да отчетете как би реагирал шефът ви на това. Дали би се засегнал от непрозрачността и манипулацията? Или ще бъде възхитен от вашата предприемчивост и решителност?!
Майкъл Чардж за Harvard Business Review
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.