Осемте най-лоши продукти на годината

Осемте най-лоши продукти на годината

Не може да се каже, че 2012 е била бедна откъм успешни нови продукти. Спомнете си само за iPhone 5 например. За да има успешен старт, компаниите инвестират много – пари, усилия, развойна дейност, маркетингови разходи и т.н. Но понякога, и въпреки големите вложения, страхотните намерения и невероятните усилия, продуктите се провалят. Редакторите на електронното издание 24/7 Wall Street направиха обстоен преглед на продуктовите премиери на 2012, за да посочат 8-те най-големи провали сред тях. Ето я и класацията:

 1. Apple Maps

Компания: Applе Inc.

Когато Apple обнови операционната си платформа iOS6, реши да зареже конкурента на Google - Google Maps и да го замени със собствен продукт. След дебюта на услугата през септември обаче се заредиха проблем след проблем. Потребители бързо забелязаха неточна информация, като объркването на Гренландия с Индийския океан например. И още: някои изображения са само в черно и бяло, някои локации на картата са закрити от облаци. Фиаското беше толкова голямо, че се наложи настоящият шеф на Apple Тим Кук да поднесе писмени извинения за гафовете и да уволни един от заместниците си, пряко отговарящ за софтуера на IOS, защото отказал да подпише извинителното писмо. В търсене на трайно решение на проблема, Apple препоръча на потребителите си да се върнат към Google Maps.

2. Dodge Dart

Компания: Chrysler

Chrysler заложи големи надежди на Dart, надявайки се, че моделът ще се окаже успешна конкуренция на други компактни автомобили като Honda Civic, Toyota Corolla и Ford Focus. Компанията стартира и мащабна маркетингова кампания с участието на звездата от бейзболната лига Том Брейди.Но дори и той не успя да грабне сърцата на потребителите – първоначалните продажби са едва около 200 единици на месец. И въпреки, че през ноември настъпи известно съживяване и Chrysler успя да продаде 4500 автомобила, резултатът е доста под продажбите на Civic и Corolla, от които бяха продадени 30 075 и 22 255 бройки съответно през същия месец.

 3. “John Carter”

Компания: Walt Disney Co. “

Спомняте ли си поне фрагмент от сюжета на този шумно рекламиран от „Дисни” приключенски екшън? Истината е, че съставките за успех просто липсваха в него, казват авторите на класацията. Вярно, режисьорът Андрю Стантън,е носител на „Оскар”, но за анимация. Той никога не е снимал игрално кино. Продуцентите също са с оскъден опит. Така продукция, чието заснемане струва 250 млн. долара и бе подкрепена с рекламни кампании за още над 100 млн. долара, донесе жалките 30.6 млн. долара от продажби на билети в САЩ.

4. Sony Tablet P

Копания: Sony

 Sony дебютира на пазара на таблети с модела си Tablet P по-рано тази година с основната амбиция да направи този тип устройства още по-удобни от гледна точка на преносимостта им. Моделът се отличава с уникален дизайн, наподобяващ мида, което позволява устройството да се сгъва и прибира в джоба. Тази функция, обаче освен предимство се оказа и недостатък, който съсипа модела в очите на повечето потребители. За да се сгъва, форматът на таблета е пресечен от големи, черни панти, които разполовяват екрана и го правят изключително неудобен за четене и играене. Заради това, както и последвали жалби от операционната система и недостатъци на чувствителността на екрана, P събра ужасни отзиви. В отговор на слабите продажби се наложи компанията рязко да свали цената му от $549 до $199 в рамките на няколко месеца. Както и да го свали от продажба в американския си уебсайт.

5. Nokia Lumia 900

Компания: Nokia Corp.

Въпреки, че моделът бе пуснат на пазара още в началото на годината, продажбите така и не успяха да отбележат значими резултати. Телефонът дебютира в Щатите на цена само от $100 с двугодишен договор, но не успя да разпали интерес сред потребителите и мобилният оператор, ангажиран с пласирането му, AT&T скоро бе принуден да направи отстъпка до $50 за брой. Дори и това сериозно намаление не проработи. Най-съществената и последователна критика към телефона е, че разделителната способност на екрана е по-слаба, отколкото при конкурентните и, че операционната му платформа Windows страда от сериозен недостиг на приложения. Провалът на Nokia Lumia 900 е само елемент от лошата 2012 за компанията-производител, която от най-голям производител на мобилни телефони в света напоследък непрекъснато губи пазарен дял, отстъпвайки на Samsung и Apple. През третото тримесечие на 2012 г. делът на Nokia на пазара на смартфони е едва 4,3%, според Gartner Research.

 6. “Pan Am”

Компания: Disney

Вторият „звезден” продукт на "Дисни" за годината е в телевизионния сегмент. Очакваше се шоуто "Пан Ам" с участието на звезди като Кристина Ричи да се изкачи бързо на върха на рейтинга. Дебютът му действително бе силен с публика над 11 милиона зрители. Скоро обаче аудиторията пада под 4 млн., а във вечерите, в които се излъчва ,10 милиона души предпочитат да гледат "От местопрестъплението: Маями". Критиците посочиха множество причини за провала сред които и тъпа сюжетна линия. Така, недочакало и средата на годината, шоуто бе свалено от ефир през месец май.

7. Ultrabook

Компания: Intel Corp.

Intel пусна Ultrabook с амбицията да се превърне в основен конкурент на MacBook на Apple. Това очевидно не се случи. По-рано тази година, изследователската фирма IHS прогнозира, че компанията ще успее да продаде 22 милиона единици от устройството до края на тази година и още 61 млн. през 2013 г. През октомври обаче, фирмата промени драстично прогнозата си, надолу, като заяви, че до края на тази година ще бъдат продадени само 10 милиона бройки, а през 2013 г. – 44 млн. Един от сериозните проблеми за успешната реализация е високата цена, която остава около $1000. Но според анализаторите, доста по-притеснителен е фактът, явно подценяван от производителя, че расте лавинообразно търсенето на смартфони и таблети, за сметка на преносимите компютри.

8. PlayStation Vita

Компания: Sony

Лансиран първо в Япония през декември 2011 г. и след това в световен мащаб през февруари 2012 г., първоначално, PlayStation Vita е с окуражаващи продажби. До края на февруари т. г. компанията успява да пласира около 1,2 милиона единици, последвани от допълнителни 2 милиона единици на софтуер за преносима игрова конзола. Но след това настъпва спад като от датата на пускането му до 30 юни са продадени само 2,2 бройки PlayStation Vita. Това е далеч по-малко от 3,6 милиона единици Nintendo 3DS, продадени в първия месец от излизането му на пазара. Най-честите оплаквания за Vita са, че цената от $300 е прекалено висока, на фона на далеч по-евните аналогични игри за смартфони и таблети.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ