Осемте най-лоши продукти на годината

Осемте най-лоши продукти на годината

Не може да се каже, че 2012 е била бедна откъм успешни нови продукти. Спомнете си само за iPhone 5 например. За да има успешен старт, компаниите инвестират много – пари, усилия, развойна дейност, маркетингови разходи и т.н. Но понякога, и въпреки големите вложения, страхотните намерения и невероятните усилия, продуктите се провалят. Редакторите на електронното издание 24/7 Wall Street направиха обстоен преглед на продуктовите премиери на 2012, за да посочат 8-те най-големи провали сред тях. Ето я и класацията:

 1. Apple Maps

Компания: Applе Inc.

Когато Apple обнови операционната си платформа iOS6, реши да зареже конкурента на Google - Google Maps и да го замени със собствен продукт. След дебюта на услугата през септември обаче се заредиха проблем след проблем. Потребители бързо забелязаха неточна информация, като объркването на Гренландия с Индийския океан например. И още: някои изображения са само в черно и бяло, някои локации на картата са закрити от облаци. Фиаското беше толкова голямо, че се наложи настоящият шеф на Apple Тим Кук да поднесе писмени извинения за гафовете и да уволни един от заместниците си, пряко отговарящ за софтуера на IOS, защото отказал да подпише извинителното писмо. В търсене на трайно решение на проблема, Apple препоръча на потребителите си да се върнат към Google Maps.

2. Dodge Dart

Компания: Chrysler

Chrysler заложи големи надежди на Dart, надявайки се, че моделът ще се окаже успешна конкуренция на други компактни автомобили като Honda Civic, Toyota Corolla и Ford Focus. Компанията стартира и мащабна маркетингова кампания с участието на звездата от бейзболната лига Том Брейди.Но дори и той не успя да грабне сърцата на потребителите – първоначалните продажби са едва около 200 единици на месец. И въпреки, че през ноември настъпи известно съживяване и Chrysler успя да продаде 4500 автомобила, резултатът е доста под продажбите на Civic и Corolla, от които бяха продадени 30 075 и 22 255 бройки съответно през същия месец.

 3. “John Carter”

Компания: Walt Disney Co. “

Спомняте ли си поне фрагмент от сюжета на този шумно рекламиран от „Дисни” приключенски екшън? Истината е, че съставките за успех просто липсваха в него, казват авторите на класацията. Вярно, режисьорът Андрю Стантън,е носител на „Оскар”, но за анимация. Той никога не е снимал игрално кино. Продуцентите също са с оскъден опит. Така продукция, чието заснемане струва 250 млн. долара и бе подкрепена с рекламни кампании за още над 100 млн. долара, донесе жалките 30.6 млн. долара от продажби на билети в САЩ.

4. Sony Tablet P

Копания: Sony

 Sony дебютира на пазара на таблети с модела си Tablet P по-рано тази година с основната амбиция да направи този тип устройства още по-удобни от гледна точка на преносимостта им. Моделът се отличава с уникален дизайн, наподобяващ мида, което позволява устройството да се сгъва и прибира в джоба. Тази функция, обаче освен предимство се оказа и недостатък, който съсипа модела в очите на повечето потребители. За да се сгъва, форматът на таблета е пресечен от големи, черни панти, които разполовяват екрана и го правят изключително неудобен за четене и играене. Заради това, както и последвали жалби от операционната система и недостатъци на чувствителността на екрана, P събра ужасни отзиви. В отговор на слабите продажби се наложи компанията рязко да свали цената му от $549 до $199 в рамките на няколко месеца. Както и да го свали от продажба в американския си уебсайт.

5. Nokia Lumia 900

Компания: Nokia Corp.

Въпреки, че моделът бе пуснат на пазара още в началото на годината, продажбите така и не успяха да отбележат значими резултати. Телефонът дебютира в Щатите на цена само от $100 с двугодишен договор, но не успя да разпали интерес сред потребителите и мобилният оператор, ангажиран с пласирането му, AT&T скоро бе принуден да направи отстъпка до $50 за брой. Дори и това сериозно намаление не проработи. Най-съществената и последователна критика към телефона е, че разделителната способност на екрана е по-слаба, отколкото при конкурентните и, че операционната му платформа Windows страда от сериозен недостиг на приложения. Провалът на Nokia Lumia 900 е само елемент от лошата 2012 за компанията-производител, която от най-голям производител на мобилни телефони в света напоследък непрекъснато губи пазарен дял, отстъпвайки на Samsung и Apple. През третото тримесечие на 2012 г. делът на Nokia на пазара на смартфони е едва 4,3%, според Gartner Research.

 6. “Pan Am”

Компания: Disney

Вторият „звезден” продукт на "Дисни" за годината е в телевизионния сегмент. Очакваше се шоуто "Пан Ам" с участието на звезди като Кристина Ричи да се изкачи бързо на върха на рейтинга. Дебютът му действително бе силен с публика над 11 милиона зрители. Скоро обаче аудиторията пада под 4 млн., а във вечерите, в които се излъчва ,10 милиона души предпочитат да гледат "От местопрестъплението: Маями". Критиците посочиха множество причини за провала сред които и тъпа сюжетна линия. Така, недочакало и средата на годината, шоуто бе свалено от ефир през месец май.

7. Ultrabook

Компания: Intel Corp.

Intel пусна Ultrabook с амбицията да се превърне в основен конкурент на MacBook на Apple. Това очевидно не се случи. По-рано тази година, изследователската фирма IHS прогнозира, че компанията ще успее да продаде 22 милиона единици от устройството до края на тази година и още 61 млн. през 2013 г. През октомври обаче, фирмата промени драстично прогнозата си, надолу, като заяви, че до края на тази година ще бъдат продадени само 10 милиона бройки, а през 2013 г. – 44 млн. Един от сериозните проблеми за успешната реализация е високата цена, която остава около $1000. Но според анализаторите, доста по-притеснителен е фактът, явно подценяван от производителя, че расте лавинообразно търсенето на смартфони и таблети, за сметка на преносимите компютри.

8. PlayStation Vita

Компания: Sony

Лансиран първо в Япония през декември 2011 г. и след това в световен мащаб през февруари 2012 г., първоначално, PlayStation Vita е с окуражаващи продажби. До края на февруари т. г. компанията успява да пласира около 1,2 милиона единици, последвани от допълнителни 2 милиона единици на софтуер за преносима игрова конзола. Но след това настъпва спад като от датата на пускането му до 30 юни са продадени само 2,2 бройки PlayStation Vita. Това е далеч по-малко от 3,6 милиона единици Nintendo 3DS, продадени в първия месец от излизането му на пазара. Най-честите оплаквания за Vita са, че цената от $300 е прекалено висока, на фона на далеч по-евните аналогични игри за смартфони и таблети.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Япония вдигна изтребители, след като руски стратегически бомбардировачи прелетяха над Японско море
Канцлерът Мерц очаква САЩ да освободят германското подразделение на „Роснефт“ от санкции
Ще плащаме ли „такса водомер”, без дори да ползваме вода?
Бързото ранно разпространение на птичи грип в Европа поражда опасения от нова криза
Орбан: Унгария работи върху начин за заобикаляне на американските санкции срещу руските петролни компании
Гърция предоставя на концесии за природен газ четири блока край Пелопонес и Крит
Продажбата на активи на „Лукойл" ще става след решение на МС при одобрение от ДАНС
Културни кодове: Кандидатстването за работа стана твърде скъпо начинание