Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Отива ли си хартията?
Мъртви ли са книгите? Благодарение на дигиталната революция големите идеи – тези, които променят индустрията или свалят правителства – могат да се разпространяват лесно и бързо без изобщо да са писани на хартия. Никой не разбира това по-добре от технологичните "гурута", които съветват другите за това как да успеят в ерата на интернет. И все пак, някои от тях като Сет Годин, Ерик Рийс и Гари Вайнерчук наскоро публикуваха традиционен книги на хартия. Защо?
Засега все още много хора предпочитат да четат съдържание, събирано на дълги отпечатани страници и веротно има прилика между тях и групата хора, които се нуждаят от съвети относно технологиите. Тези хора обаче карат авторите да смятат, че могат да наложат традиционните си книги и сред технически грамотните читатели.
Дългогодишният автор на бестселъри Сет Годин наскоро основа The DominoProject - изадетлска къща, базирана върху сайта Amazon с визията за по-ефективно разпространение на книги. С първата си книга от The Domino Project, наречена Poke the Box, Годин апелира към читателите да поемат инициативата и да разтърсят системата, така както той е направил, загърбвайки традиционните издателски къщи. Целта на The Domino Project е книгите да станат „заразни” – евтини, леки и трайни.
Междувременно, Ерик Rийс използва новата си книга The Lean Startup, за да експериментира пускането на пазара на принципи, които той е разработил на нейните страници. Неговият метод комбинира промени в дизайна на продукта и нов бизнес модел в отговор на пазарната обратна връзка.
Обратната връзка е и във фокуса на Гари Вайнерчук, който се е впуснал в търсене и изграждане на пълноценни взаимоотношения с милиони чрез социалните медии и той моли другите да направят същото.
И тримата Годин, Рийс, Вайнерчук използват технологични плотформи, за да дадат на книгите си възможност да имат обратна връзка с читателите преди и след публикуването им. Дали пък традиционните книги на хартия не могат да виреят също така добре и в ерата на интернет?
Скот Каминорс за Harvard Business Review
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.