Поканете клиента на сцената!

Поканете клиента на сцената!

Организирам събития за различни фирми. Някои от тях са най-модерните в световен мащаб, други са класически B2B доставчици на услуги, трети са стартиращи фирми. Общото при тях е, че всички се нуждаят от по-тесни връзки с клиентите си. Без изключение, всички тези компании искат да бъдат разглеждани като иновативни и ориентирани към клиентите. Много от тези събития минават добре, други - направо страхотно.

Харизматичните водещи и приятните новини са чудесни, но има един решаващ фактор за успеха на тези събития: най-добрите събития поставят най-добрите клиенти на сцената. Ефективното взаимодействие с клиентите е най-добрата практика.

Най-доброто клиентко събитие, на което съм присъствал беше на една софтуерна компания и не включваше презентация на Power Point. Вместо това трима клиенти се качиха на сцената, за да представят услугите на компанията, които ползват. Всяка фирма имаше различна философия за това, от което е най-доволна или не, но дискусията добави изключителна стойност на софтуера. Не е изненадващо, че публиката беше пълна с въпроси и коментари. Дискусията се пренесе сред гостите.

Иронията е, че компанията беше вложила пари, усилия и труд в разработването на презентация, която дори не беше представена. Тя очакваше, че новите възможности на услугите им ще доминират в разговора, но клиентите й дойдоха със собствените си проблеми и идеи. Организаторите на събитието не прекъснаха разговорите, а задълбочено си водеха бележки. Едно полезно събитие за клиентите, които могат да обменят опит и за компанията, която по този начин успя да събере изчерпателни възгледи и идеи.

Големият проблем е, че повечето компании предпочитат клиентите да им споделят истории на успеха, отколкото истории, които разказват за проблеми, които са имали с услугите им, въпреки че това е по-често срещания случай. Омаловажаването на тези разговори обаче е опасно. Клиентите са едновременно гости, публика, партньори и колеги и тяхното мнение е ценно и полезно. Въпросът е дори и да получите публична критика, да зададете правилните въпроси, за да изясните проблема. Мнението на тези, които най-добре ви познават, е най-ценният актив за репутацията на една организация.

Майкъл Шарадж за Harvard Business Review

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

80-годишна жена почина, забравена на остров от круизен кораб
Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Полски изтребители прехванаха руски самолет, извършвал разузнавателен полет над Балтийско море
Наталия Киселова подаде оставка като председател на НС, замени я Рая Назарян
ЕЦБ гледа на 2029 г. като потенцилен период за стартиране на дигиталното евро
Тръмп изрази съжаление, че не може да се кандидатира за трети мандат
Кеш, злато, облигации или акции - какво показват уроците на историята?
Бизнес перспективи: AI и онлайн пазаруването или как се пристрастяваме към Shein и Temu