Прогноза: Ръст от 20% на интернет рекламата у нас през 2012 г.

Прогноза: Ръст от 20% на интернет рекламата у нас през 2012 г.

Интернет пазарът в България ще нарасне с 20% през 2012 г., прогнозира Стюарт Тил, изпълнителен директор на Инвестор.БГ АД на работна закуска с журналисти.

За сравнение, през 2011 г. онлайн рекламният пазар е нараснал с 12% до 29.5 млн. евро (59 млн. лв.). Делът на онлайн рекламата в общия комуникационен микс през миналата година е 8%, като се очаква да се увеличи до 9.3% за 2012г. и да достигне 16.3% през 2015 г.

Най-големи ръстове, както в България, така и по света бележи display рекламата (банерната реклама). В основата на този тренд са увеличените възможности на новите стандарти за реклама – те имат по големи размери и по богато съдържание.

В резултат на това дигиталната реклама има подобрено OTS (opportunity to see – възможност да се види). По този показател, интернет се изравнява с големите екрани на телевизиите. Друга очертваща се тенденция в дигиталния маркетинг е мобилният трафик и възможностите за реклама, които предлагат мобилните устройства. В момента трафикът е 3%, а до края на годината се очаква да достигне 10% от общия интернет трафик. Приходите обаче са на много по-ниски нива – 1% през 2011 г. и очаквания за нарастване до 3% през 2012 г.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Пеевски: КПК трябва да бъде закрита, за да престанат фалшивите драматургии, че била бухалка
Поредна нощ на протести в Украйна: Демонстрантите обвиниха Зеленски в авторитаризъм
Визита в Шотландия: Тръмп предупреди Европа да спре „ужасното нашествие“ от мигранти
Нова епизод: Черният леопард забелязан до шуменския кв. „Мътница“, местните жители са предупредени
На днешната дата 26 юли. Имен ден празнуват Параскева, Парашкева
Китайският премиер предложи международна организация за сътрудничество в изкуствения интелект
Времето: Червени и оранжеви кодове за високи температури в цялата страна
Китай е създал най-големия кристал за лазерно оръжие в космоса