Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Прогноза: Ръст от 20% на интернет рекламата у нас през 2012 г.
Интернет пазарът в България ще нарасне с 20% през 2012 г., прогнозира Стюарт Тил, изпълнителен директор на Инвестор.БГ АД на работна закуска с журналисти.
За сравнение, през 2011 г. онлайн рекламният пазар е нараснал с 12% до 29.5 млн. евро (59 млн. лв.). Делът на онлайн рекламата в общия комуникационен микс през миналата година е 8%, като се очаква да се увеличи до 9.3% за 2012г. и да достигне 16.3% през 2015 г.
Най-големи ръстове, както в България, така и по света бележи display рекламата (банерната реклама). В основата на този тренд са увеличените възможности на новите стандарти за реклама – те имат по големи размери и по богато съдържание.
В резултат на това дигиталната реклама има подобрено OTS (opportunity to see – възможност да се види). По този показател, интернет се изравнява с големите екрани на телевизиите. Друга очертваща се тенденция в дигиталния маркетинг е мобилният трафик и възможностите за реклама, които предлагат мобилните устройства. В момента трафикът е 3%, а до края на годината се очаква да достигне 10% от общия интернет трафик. Приходите обаче са на много по-ниски нива – 1% през 2011 г. и очаквания за нарастване до 3% през 2012 г.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.