Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Продават Newsweek
Медийната корпорация IAC/InterActive планира да продаде списание Newsweek, съобщи „Варайъти”. Компанията придоби утвърденото издание през 2010 г. в сделка с инвеститора Сидни Харман, който по-рано купи списанието от Washington Post. Тогава Харман плати за него един щатски долар, но взе на плещите си всички дългове на изданието.
По същата схема – символично заплащане и поемане на финансовите отговорности, ще се проведе и повторната продажба на Newsweek. Засега представителите на IAC/InterActive не са направили официално изявление по въпроса, но преди време директорът на корпорацията Бари Дилър заяви в телевизионно интервю, че купуването на списанието е било грешка.
Популярното издание, чийто първи брой излиза през февруари на далечната 1933 г., в продължение на няколко десетилетия бе едно от най-четените и влиятелни списания в САЩ. Разноезични версии на Newsweek се публикуват и в други държави.
Заради резкия спад на рекламните приходи в началото на 2000-те години обаче американската версия на списанието започна да носи многомилионни загуби. През 2012 г. бе обявено, че тя няма да се печата повече на хартия и ще излиза само в интернет. Последният й печатен брой излезе в САЩ в края на декември миналата година. Изданието продължава да излиза на хартия в редица други страни.
Отказът от хартиената версия обаче доведе до рязък спад на читателите на списанието в САЩ. Ако през четвъртото тримесечие на 2012 г. то имаше 1,5 милиона абонати, в първото тримесечие на 2013 г. те останаха едва 417 хиляди. Падна и посещаемостта на онлайн версията. През януари сайтът на Newsweek се посещаваше от 2,9 млн. уникални посетители, а през април – едва от 1,9 милиона.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.