Проучване: Всеки трети българин е във Facebook

Проучване: Всеки трети българин е във Facebook

Facebook набира все по-голяма популярност у нас. Според доклад на българо-датската компания Комфо, единствената у нас със статут на Facebook Preferred Developer Consultant, потребителите на най-голямата социална мрежа у нас са достигнали 2 млн. души. Това прави близо една трета от населението на страната ни. По този показател се нареждаме наравно със страни като Унгария, Словения и Гърция.

Анализите сочат, че през последните месеци се наблюдава ръст на броя на потребителите на възраст над 40 години – тенденция, отчетена в страни-лидери по този показател като скандинавските и САЩ.

Според данните на Комфо, вторият милион българи са се включили в социалната мрежа през последните 13 месеца. Статистиката показва, че всеки втори интернет потребител у нас ползва Facebook.

По отношение на активност на ползването, българите са в унисон със световните нива – около 50% от хората ползват Facebook всеки ден или през ден.

Традиционно, най-бързо растящата група са хората на възраст между 25 и 35 години, като основната част от потребителите са между 18 и 40 годишна възраст, но докато преди година те съставляваха близо 80% от всички, сега техният дял е 64%. По-голяма част от разликата се дължи на ръст в групата над 40 години.

„Уменията в социалните платформи стават все по-важно конкурентно предимство. И не само по отношение на консултанти и комуникационни специалисти. Отчитаме качествена промяна в интереса и квалификацията и на ИТ кадрите, които търсят възможност за професионално развитие в компании, свързани със социалните платформи като Фейсбук. Знаем, че това е бъдещето.", коментира Ивайло Христов, мениджър бизнес развитие в Комфо.

Екипът на Комфо е анализирал поведението на българските Facebook потребители и компании, сравнено с моделите на развитие на социалната мрежа в други европейски страни, където компанията оперира и въз основа на това, дефинира няколко отчетливи тенденции.

Поведение на потребителите

За изминалата година българските потребители са променили поведението си в две основни посоки. Станали са по-смели и се отнасят с по-голямо доверие към общуването в социалната мрежа. В същото време са по-селективни към информацията, която допускат до себе си.

„Facebook е среда за връзка с приятели, за получаване на полезна и интересна информация от доверeни източници, които сме допуснали до личното си пространство”, коментира Ивайло Христов. „Българските потребители бързо достигат зряло поведение, характерно за страните, където Facebook присъства по-отдавна.", допълва Христов.

Поведение на бизнеса

Нарастването на броя потребители в социалната мрежа доведе и до още по-силен интерес на бизнеса към възможностите на Facebook. Основната част от компаниите залагат „на сигурно” – минимална инвестиция, популярни решения като конскурси с награди, ориентирани към „трупане на фенове”. В същото време сме свидетели на отчетлива тенденция към по-смели и сложни решения за активна, обвързваща комуникация с потребителите.

„Следващата стъпка е компаниите да започнат проактивно да управляват присъствието си във Facebook. Въпросът не е само да привличат внимание и после да се „чудят какво да правят със събраните фенове. Дългосрочният успех е да създават реална полза и за потребителите, и за себе си", обясни Ивайло Христов. „Честа практика в други страни е платформата да се използва за цели като проучване на потребителски нагласи, поддържане на обществени организации, HR цели и др. Вярвам, че българските компании бързо ще се ориентират към действията, които им носят реална полза и измерими резултати", допълни Христов.

Дял на Фейсбук потребителите спрямо населението по държави

ДържаваНаселение (млн.)Facebook потребители (млн.)Дял от населението (в %)
САЩ312 152 49
Великобритания61,82947
Дания5,62,646
Словения20,630
Чехия 11327,3
Гърция11,43,127,2
Унгария102,727
България7,5226,7
Полша385,615
Румъния 21,52,913

Разпределение на Фейсбук потребителите по възрасти: 2010, 2011

 

 

Коментари
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ