Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Проучване: Всеки трети българин е във Facebook
Facebook набира все по-голяма популярност у нас. Според доклад на българо-датската компания Комфо, единствената у нас със статут на Facebook Preferred Developer Consultant, потребителите на най-голямата социална мрежа у нас са достигнали 2 млн. души. Това прави близо една трета от населението на страната ни. По този показател се нареждаме наравно със страни като Унгария, Словения и Гърция.
Анализите сочат, че през последните месеци се наблюдава ръст на броя на потребителите на възраст над 40 години – тенденция, отчетена в страни-лидери по този показател като скандинавските и САЩ.
Според данните на Комфо, вторият милион българи са се включили в социалната мрежа през последните 13 месеца. Статистиката показва, че всеки втори интернет потребител у нас ползва Facebook.
По отношение на активност на ползването, българите са в унисон със световните нива – около 50% от хората ползват Facebook всеки ден или през ден.
Традиционно, най-бързо растящата група са хората на възраст между 25 и 35 години, като основната част от потребителите са между 18 и 40 годишна възраст, но докато преди година те съставляваха близо 80% от всички, сега техният дял е 64%. По-голяма част от разликата се дължи на ръст в групата над 40 години.
„Уменията в социалните платформи стават все по-важно конкурентно предимство. И не само по отношение на консултанти и комуникационни специалисти. Отчитаме качествена промяна в интереса и квалификацията и на ИТ кадрите, които търсят възможност за професионално развитие в компании, свързани със социалните платформи като Фейсбук. Знаем, че това е бъдещето.", коментира Ивайло Христов, мениджър бизнес развитие в Комфо.
Екипът на Комфо е анализирал поведението на българските Facebook потребители и компании, сравнено с моделите на развитие на социалната мрежа в други европейски страни, където компанията оперира и въз основа на това, дефинира няколко отчетливи тенденции.
Поведение на потребителите
За изминалата година българските потребители са променили поведението си в две основни посоки. Станали са по-смели и се отнасят с по-голямо доверие към общуването в социалната мрежа. В същото време са по-селективни към информацията, която допускат до себе си.
„Facebook е среда за връзка с приятели, за получаване на полезна и интересна информация от доверeни източници, които сме допуснали до личното си пространство”, коментира Ивайло Христов. „Българските потребители бързо достигат зряло поведение, характерно за страните, където Facebook присъства по-отдавна.", допълва Христов.
Поведение на бизнеса
Нарастването на броя потребители в социалната мрежа доведе и до още по-силен интерес на бизнеса към възможностите на Facebook. Основната част от компаниите залагат „на сигурно” – минимална инвестиция, популярни решения като конскурси с награди, ориентирани към „трупане на фенове”. В същото време сме свидетели на отчетлива тенденция към по-смели и сложни решения за активна, обвързваща комуникация с потребителите.
„Следващата стъпка е компаниите да започнат проактивно да управляват присъствието си във Facebook. Въпросът не е само да привличат внимание и после да се „чудят какво да правят със събраните фенове. Дългосрочният успех е да създават реална полза и за потребителите, и за себе си", обясни Ивайло Христов. „Честа практика в други страни е платформата да се използва за цели като проучване на потребителски нагласи, поддържане на обществени организации, HR цели и др. Вярвам, че българските компании бързо ще се ориентират към действията, които им носят реална полза и измерими резултати", допълни Христов.
Дял на Фейсбук потребителите спрямо населението по държави | |||
Държава | Население (млн.) | Facebook потребители (млн.) | Дял от населението (в %) |
САЩ | 312 | 152 | 49 |
Великобритания | 61,8 | 29 | 47 |
Дания | 5,6 | 2,6 | 46 |
Словения | 2 | 0,6 | 30 |
Чехия | 11 | 3 | 27,3 |
Гърция | 11,4 | 3,1 | 27,2 |
Унгария | 10 | 2,7 | 27 |
България | 7,5 | 2 | 26,7 |
Полша | 38 | 5,6 | 15 |
Румъния | 21,5 | 2,9 | 13 |
Разпределение на Фейсбук потребителите по възрасти: 2010, 2011
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.