100 абитуренти изкарали пълни шестици на матурите по български и математика

100 абитуренти изкарали пълни шестици на матурите по български и математика

Резултатите от зрелостните изпити по български език и литература и по математика тази година са по-добри в сравнение с миналата. Това отчете новият просветен министър Анелия Клисарова.

Средният успех по БЕЛ тази година е добър 4,26, докато миналата година е бил 4,18. По-малко двойки и повече шестици е имало на матурите тази година.

100 ученици от всички зрелостници са изкарали пълни шестици и по двата предмета.

Максимален брой точки – 100 по БЕЛ са постигнали 24 ученици, а по математика – 136 абитуриенти.

С 0 точки и на двата изпита са само двама ученици, а 1387 зрелостници са изкарали двойки и на двете матури

Само 28% от 12-класниците не са писали текст на зрелостните изпити. "Това е добър резултат, тъй като преди години те са били 50%. Учителите са свършили работата си по анализ, мислене и изводи по даден предмет", коментира министър Клисарова.

 Влошили са се резултатите от изпита по География – един от третия предмет по избор, по който също се държи матура.

 По-добре и то в сравнение с предишните две години са се представили на националното външно оценяване и седмокласниците, съобщи още Клисарова. Общият успех по БЕЛ, физика, история и цивилизации е по-висок спрямо предходните две години, добави тя.

Средно всеки 7-класник е решил 47% от теста.  Най-високи резултати от външното оценяване са постигнати в Смолян, София, Благоевград, Кърджали, Търговище, Пловдив, а най-слаби в Плевен, Силистра, Шумен, Разград.

 103 ученици имат максималните 65 точки на външното оценяване по БЕЛ. По математика 1193 ученика са постигнали максимален брой точки. Нула точки по БЕЛ имат 61 седмокласници, а по математика - 94 ученици. Нарастват с годините желаещите да се явят на допълнителен модул, отчете още министърът.

 Като слабости в представянето на изпитите по БЕЛ Клисарова посочи, че 60% от 7-класниците допускат повторения в преразказа или използват еднообразни синтактични конструкции. 40% пропускат описанията и повествованието. Често допускани грешки продължават да са неправилното членуване, неправилната употреба на двойното „н" и неправилната замяна на „и" и „й" .

 По математика 70% от учениците не владеят понятието линейно уравнение. Проблем се оказва и невнимателното четене на условието на задачата.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ