40% от българите не планират почивка това лято

40% от българите не планират почивка това лято

40 на сто от българите, които задвижват икономическата сила и потреблението в страната, не планират да си подарят почивка това лято. Това сочат резултатите от пручване, направено в началото на февруари от агенцията за маркетингови изследвания Pragmatica.

Изводите следват от 800 направени интервюта в страната, в които са участвали хора между 18 и 65 години в градска среда, обясни на конференция днес Юлиан Добрев от агенцията. Той беше един от лекторите с презентация по време на конференция на Българската асоциация на професионалистите в маркетинговите изследвания и проучванията на общественото мнение (БАМОР) в столицата.

Изледването сочи, че 40% от активните български потребители не планират почивка. Колко са хората, които са заявили, че ще почиват и действително ще го направят не може да се определи. Възможно е те да са по-малко. „През миналата година например 20% от българите не успяха да реализират планираната почивка“, обясни Добрев.

„През лятото на 2011 г. правителството обяви, че сме излезли от кризата. Важно е обаче какво се случва в главата на потребителите. Те не се съгласяват с мнението на правителството“, добави той. Пручването показва, че 43% от хората смятат, че след 2013 г. можем да очакваме подобрение в начина си на живот. 47% от тях признават, че тотално са изгубили ориентация къде сме и къде ще бъдем. Тези нагласи определят потребителския модел и начина, по който хората си планират бюджета си.

Почти една втора от запитаните са заявили, че през 2011 г. доходите им са намалели спрямо 2010 г. Те са станали по-прецизни в избора си и по-спестовни. Разционализира се поводението им, особено заради множеството промоционални оферти, които ги атакуваха в последните години. Разходите на хората през 2011 г. са се покачили. Съществува усещане за нестабилност на икономическата обстановка. Хората реагират като преосмислят как да харчат семейсния си бюджет.

Над 83% от тях казват, че са били по-внимателни в избора си на покупки през 2011 г. Преминава се към по-евтини стоки, заделят се пари за черни дни.

Въпреки всички тези обстоятелства, за изненада и на изследователите, значителна част от българите са заявили, че са оптимисти. 27% от тях имат очаквания, че доходите им тази година ще се увеличат.

Същевременно 20,6% казват, че ще им се наложи да направят ремонт у дома. Този ремонт ще бъде спонсориран по различни начини, което означава, че със сигурност ще се лишат от някакви стоки и услуги, за да го направят. 17,5% от интервюираните ще се обърнат към банкови кредити. Разбира се, не е ясно на колко от тях ще бъдат отпуснати желаните средства.

Освен това, 19% от хората няма да прибегнат до услугата застраховка. Потребителите нямат ясно изразено усещане, че кризата е свършила. Чувстват, че нещата не са чак толкова зле. Приспособяват се и не смятат, че скоро идва краят на трудните времена.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 30 юни до 6 юли
Жега: Испания счупи исторически рекорд за юни с 46 градуса, съпругата на Борис Джонсън се дехидратира
Проверяват сигнал, че издирваният черен леопард е забелязан край Ловеч
Отпада забраната за влизане в района на Шуменското плато
Край на превъртането на километражи при покупка на употребявани автомобили
Четири инвестиции, които си струва да направите още днес
Зеленски призова за засилване на санкциите срещу Русия
Алигаторски Алкатраз: Тръмп открива център за задържане на мигранти насред блата, пълни с едри влечуги