40% от българите не планират почивка това лято
40 на сто от българите, които задвижват икономическата сила и потреблението в страната, не планират да си подарят почивка това лято. Това сочат резултатите от пручване, направено в началото на февруари от агенцията за маркетингови изследвания Pragmatica.
Изводите следват от 800 направени интервюта в страната, в които са участвали хора между 18 и 65 години в градска среда, обясни на конференция днес Юлиан Добрев от агенцията. Той беше един от лекторите с презентация по време на конференция на Българската асоциация на професионалистите в маркетинговите изследвания и проучванията на общественото мнение (БАМОР) в столицата.
Изледването сочи, че 40% от активните български потребители не планират почивка. Колко са хората, които са заявили, че ще почиват и действително ще го направят не може да се определи. Възможно е те да са по-малко. „През миналата година например 20% от българите не успяха да реализират планираната почивка“, обясни Добрев.
„През лятото на 2011 г. правителството обяви, че сме излезли от кризата. Важно е обаче какво се случва в главата на потребителите. Те не се съгласяват с мнението на правителството“, добави той. Пручването показва, че 43% от хората смятат, че след 2013 г. можем да очакваме подобрение в начина си на живот. 47% от тях признават, че тотално са изгубили ориентация къде сме и къде ще бъдем. Тези нагласи определят потребителския модел и начина, по който хората си планират бюджета си.
Почти една втора от запитаните са заявили, че през 2011 г. доходите им са намалели спрямо 2010 г. Те са станали по-прецизни в избора си и по-спестовни. Разционализира се поводението им, особено заради множеството промоционални оферти, които ги атакуваха в последните години. Разходите на хората през 2011 г. са се покачили. Съществува усещане за нестабилност на икономическата обстановка. Хората реагират като преосмислят как да харчат семейсния си бюджет.
Над 83% от тях казват, че са били по-внимателни в избора си на покупки през 2011 г. Преминава се към по-евтини стоки, заделят се пари за черни дни.
Въпреки всички тези обстоятелства, за изненада и на изследователите, значителна част от българите са заявили, че са оптимисти. 27% от тях имат очаквания, че доходите им тази година ще се увеличат.
Същевременно 20,6% казват, че ще им се наложи да направят ремонт у дома. Този ремонт ще бъде спонсориран по различни начини, което означава, че със сигурност ще се лишат от някакви стоки и услуги, за да го направят. 17,5% от интервюираните ще се обърнат към банкови кредити. Разбира се, не е ясно на колко от тях ще бъдат отпуснати желаните средства.
Освен това, 19% от хората няма да прибегнат до услугата застраховка. Потребителите нямат ясно изразено усещане, че кризата е свършила. Чувстват, че нещата не са чак толкова зле. Приспособяват се и не смятат, че скоро идва краят на трудните времена.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.