Българите по-изкушени от американската и италианската кухня, отколкото от родни ястия

Българите по-изкушени от американската и италианската кухня, отколкото от родни ястия

През 2022 г. българите са се изкушавали най-силно от американската и италианската кухня, като най-често са поръчвали до дома и офиса си бургери, следвани от пици, дюнери и гироси, показва проучване на приложението Glovo, което оперира в 48 града в страната.

Според данните от изминалите 12 месеца най-честите доставки у нас са на кулинарни специалитети, но сериозен ръст бележат и тези на свежи цветя, както и на храна и аксесоари за домашните любимци.

Сред необичайните поръчки са цели поредици от книги-бестселъри и изкуствени мигли. Поради все по-засилващото се желание на потребителите да не губят излишно време в пазаруване, покупките с куриер от супермаркета са скочили с 368%, а с планирана за определен час доставка - със 185%, в сравнение с тези през 2021 г. 

Апетитът към традиционните български ястия също расте. През 2022 г. доставките им са се увеличили почти четири пъти в сравнение с предишната година, като на най-голям интерес са се радвали кюфтетата по чирпански, уточняват от Glovo. Веднага след тях се нареждат лещата и незаменимият в горещините таратор. От местната кухня в София най-често са избирали мусаката, а в Пловдив и Варна - пилешката супа. 

Не липсва и интерес към екзотичните вкусове - през миналата година доставките на азиатска храна са скочили с 253% в сравнение с предходната година, като потребителите са опитвали основно риба тон и сьомга. По-тежките, но неустоими специалитети от Близкия изток - фалафел, шиш таук и пилешки дюнер, също са желан избор.   

Освен вкусна храна, българите все по-често поръчват и цветя. От Glovo отчитат бум в доставките на букети - те са се увеличили с 574% през 2022 г., като предпочитана е била пролетната композиция от жълти лалета и фрезии. През миналата година, напълно очаквано, най-много покупки с куриер, в които са били включени цветя, са направени на 8 март, Международния ден на жената. 

Стопаните на домашните любимци пък все по-активно се стремят да им осигурят разнообразна храна и аксесоари. Желанието им е това да се случи бързо и лесно, затова доставките на всичко нужно за четириногите са отчели впечатляващ ръст от 467% през миналата година, в сравнение с 2021 г.  

Градските куриери все по-често изпълняват и необичайни поръчки. В Топ 3 през отминалите 12 месеца влизат пълната колекция на книжната поредица „Игра на тронове“, комплект игли за шиене и изкуствени мигли, уточняват от Glovo. През 2022 г. топ потребителят е направил 585 поръчки, а доставката на най-висока стойност - 1785 лева в напитки за парти, е била за софиянец. 

Повече интересни данни за глобалното потребление през Glovo можете да откриете тук.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

8-и банково-финансов форум: Лични финанси - инвестиции, доходност и има ли „живот извън банките“?
AB InBev си партнира с Netflix за ко-брандирани кампании и събития на живо
8-и банково-финансов форум: Какви са рисковете от влизането в еврозоната и подготвени ли сме за тях?
Как Европа може да използва замразените руски активи, за да помогне на Украйна?
На днешната дата, 24 октомври. Рождениците днес
Цитат на деня
Учени от САЩ и Япония разкриват нови данни за „призрачните“ частици неутрино
20 признака, че не сте случили на шеф – Част 2