Българите по-изкушени от американската и италианската кухня, отколкото от родни ястия

През 2022 г. българите са се изкушавали най-силно от американската и италианската кухня, като най-често са поръчвали до дома и офиса си бургери, следвани от пици, дюнери и гироси, показва проучване на приложението Glovo, което оперира в 48 града в страната.
Според данните от изминалите 12 месеца най-честите доставки у нас са на кулинарни специалитети, но сериозен ръст бележат и тези на свежи цветя, както и на храна и аксесоари за домашните любимци.
Сред необичайните поръчки са цели поредици от книги-бестселъри и изкуствени мигли. Поради все по-засилващото се желание на потребителите да не губят излишно време в пазаруване, покупките с куриер от супермаркета са скочили с 368%, а с планирана за определен час доставка - със 185%, в сравнение с тези през 2021 г.
Апетитът към традиционните български ястия също расте. През 2022 г. доставките им са се увеличили почти четири пъти в сравнение с предишната година, като на най-голям интерес са се радвали кюфтетата по чирпански, уточняват от Glovo. Веднага след тях се нареждат лещата и незаменимият в горещините таратор. От местната кухня в София най-често са избирали мусаката, а в Пловдив и Варна - пилешката супа.
Не липсва и интерес към екзотичните вкусове - през миналата година доставките на азиатска храна са скочили с 253% в сравнение с предходната година, като потребителите са опитвали основно риба тон и сьомга. По-тежките, но неустоими специалитети от Близкия изток - фалафел, шиш таук и пилешки дюнер, също са желан избор.
Освен вкусна храна, българите все по-често поръчват и цветя. От Glovo отчитат бум в доставките на букети - те са се увеличили с 574% през 2022 г., като предпочитана е била пролетната композиция от жълти лалета и фрезии. През миналата година, напълно очаквано, най-много покупки с куриер, в които са били включени цветя, са направени на 8 март, Международния ден на жената.
Стопаните на домашните любимци пък все по-активно се стремят да им осигурят разнообразна храна и аксесоари. Желанието им е това да се случи бързо и лесно, затова доставките на всичко нужно за четириногите са отчели впечатляващ ръст от 467% през миналата година, в сравнение с 2021 г.
Градските куриери все по-често изпълняват и необичайни поръчки. В Топ 3 през отминалите 12 месеца влизат пълната колекция на книжната поредица „Игра на тронове“, комплект игли за шиене и изкуствени мигли, уточняват от Glovo. През 2022 г. топ потребителят е направил 585 поръчки, а доставката на най-висока стойност - 1785 лева в напитки за парти, е била за софиянец.
Повече интересни данни за глобалното потребление през Glovo можете да откриете тук.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Около 50 европейски лидери се събират за разговори за войната в Украйна и икономиката
Свят |Белият дом замрази 26 милиарда долара за щатите, управлявани от Демократическата партия
Политика |Швейцарските шоколадови бонбони ще поевтинеят в Индия след ново търговско споразумение
Бизнес |Времето: Силен вятър с дъжд, а в планините и от сняг, носи захлаждане
България |Цитат на деня
Цитат на деня |Лондон изпадна от Топ 20 на световните пазари за първично публично предлагане
Финанси |На днешната дата, 2 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |Учени за първи път създават ембриони от ДНК на човешка кожа
Наука и Здраве |Цитат на деня
Цитат на деня |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |ДСБ предлагат паркоместата в сградите да получат отделна имотна партида
Политика |Времето: Силен вятър с дъжд, а в планините и от сняг, носи захлаждане
България |Планината на седемте цвята: Перуанската звезда на Instagram
Любопитно |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.