blizoo ще се бори да стане най-добрият приятел на клиента

blizoo ще се бори да стане най-добрият приятел на клиента

blizoo ще се бори да стане най-добрият приятел на клиента

Обединението на кабелните оператори КейбълТел и Евроком роди нов телекомуникационен оператор, наречен blizoo.

Ищван Полони, главен изпълнителен директор на новосъздадената компания, говори за това с какво тя ще бъде различна:

- Г-н Полони, какво наложи обединението на КейбълТел и Евроком?

- Телекомуникационният бизнес в България се развива доста динамично. Въвеждането на иновации е естествен процес. За инвеститорите e очевидно, че на пазара в страната са необходими нови услуги, добри оферти и по-добро качество. За развитието на пазара е необходим мащаб и инвестиции, за да се предложи най-доброто преживяване за потребителите. На базата на направените инвестициите от blizoo ще увеличим  броя и качеството на предлаганите канали, ще подобрим скоростта и надеждността на предоставяния интернет и ще внедрим иновации в сектора.

- Какво ще спечелят клиентите на двата кабелни оператора от обединението?

- Ще им осигурим най-добрите услуги. Ще вкараме на пазара по-ниски цени на продуктите.

Ще предложим стартови пакети за 13 лв., които включват 35-те основни, най-гледани телевизионни канали в България.

В Русе, Плевен, Карлово, Шумен, Стара Загора и Пловдив вече предлагаме оферта за портфолиото от цифровите ни услуги - при всяко закупуване на 2 от нашите услуги, клиентът получава 50% отстъпка от цената на втората. Ако реши да ползва три услуги, третата е безплатна. Поетапно ще предлагаме новите ни цифрови оферти и в останалите градове в мрежата ни.

Амбицията ни е да станем оператор №1 на българския пазар, що се отнася до услугите за клиента. Може да не станем най-големият оператор, но искаме да бъдем първи по отношение на удовлетвореността на клиентите, качеството и бързината. 

- Как ще мотивирате потребителите на други компании да се преместят в blizoo

- В момента извършваме цялостно подобрение на мрежата, което вече ни позволява да предлагаме по-бързи и надеждни услуги. Ще атакуваме пазара с неустоими оферти. Тактиката ни се изразява в напълно различен поход към маркетинга.

- Какви са новите продукти и услуги, които ще предложи blizoo до края на тази година?

- Започваме с телевизия с висока резолюция. През септември тази година ще пуснем и нов електронен програмен гайд, чрез който клиентите могат да координират кога и какво да гледат. Чрез него хората ще могат да организират телевизионното съдържание и да го подбират по жанр. Те ще могат да избират каналите като  „любими” и да програмират телевизора си така, че да им напомня, че дадено предаване стартира.

Следващата ни стъпка ще бъде пускането на устройство, което ще бъде персонален видеорекордер или видео кутия. С помощта на програмния гайд, клиентите  ще могат да видят какво ще се излъчи през следващите 7 дни. Ако видят, че след 5 дни по телевизията ще има предаване, което харесват и знаят, че по това време няма да са вкъщи, ще могат да зададат на видеорекордера да запише харесваното от тях предаване и ще могат да го гледат, когато се върнат.

Тази услуга е напълно нова за България. Мисля, че ще предизвика интерес. На останалите пазари тя вече е популярна, защото хората имат натоварен график, и нямат достатъчно лично време да останат вкъщи. Услугата ще им даде свобода. 

Смятаме да лансираме  и ултрабърз, широколентов интернет. Скоростта му ще е три пъти по-голяма от предлаганата досега – 200 мегабита или повече до края на октомври.

- Кое е различното в мисията и философията на blizoo от другите оператори?  В този смисъл кои са вашите основни конкуренти?

Искаме да бъдем различни и това е нашата философия. Имаме желание да сме абсолютно радикално други! Както виждате в името ни не се споменават думите „кабел”, „ком” и „интернет”. Ние не сме просто технологична компания. Възприемаме се като компания за забавление на хората.

Искаме да доведем забавните програми до всеки отделен дом в България и ще го направим по дружелюбен, фокусиран към потребителите начин. Хората не се интересуват от технологията и от „-нет” и „-ком” окончанията. Те се интересуват от услугата, от това дали има някой, който да отговори на въпросите им. Ако погледнете някои от световните имена в нашия бранш ще видите, че те се дистанцират от технологиите в очите на клиента и акцентират върху близостта и приятелските отношения с клиентите.

Що се отнася до конкурентите - мога да ви изреждам имената дълго. Всеки, който е в същата лига и бизнес ни е конкурент.

Важно е, че България е изключително конкурентен пазар. Това е може би е най-конкурентният пазар, който съм виждал по отношение на телевизионните и интернет услуги.

България е втора в Европа след Швеция по предоставяне на високоскоростен интернет на ниска цена. Това се дължи на релефа и на голямата конкуренция. Тук са най-ниските цени за 1 мегабит.

Аз например идвам от Унгария. Телевизионните канали, предоставяни от основния доставчик там са от 60 до 100 и цената на пакета е 40 евро. В България 160 канала се продават за 24 лв.!

Сегаq с развитието на българския пазар мисля, че конкуренцията ще се промени, заради иновациите, които ще предложим. 

- Разкажете повече за новата идентичност на компанията? Как избрахте това име, лого и какво символизира то? В социалните мрежи и блоговете се появиха доста противоречиви мнения. Какво ще им отговорите?

- Избрахме логото си от над 1000 предложения. Посочихме го след дълго мислене. Клиентите са свикнали с имената, които съдържат „ком”, „нет” или „фоун” и новото ни име за тях е промяна. Промяна за някои е по-трудна. Социалните мрежи и блоговете са типично поле за изява на тези хора. За сметка на някои негативни коментари обаче получихме и много положителни отзиви – както от пазара така и от клиентите. Името ни е излъчва много повече позитивизъм и близост.

Избрахме го, защото искаме да сме абсолютно различни. Това е промяна на 180 градуса. Надявам се, че хората ще свикнат с времето. Ние ще им покажем, че искаме да бъдем техни приятели. Имаме амбицията да им предоставим забавление и да сме техния гид във вселената на комуникациите и забавлението.

Във връзка с негативните коментари ще ви дам един пример. Телекомуникационният оператор „Ориндж” стъпи на пазара във Великобритания в почти същата среда. Тогава имената на операторите в страната са били типично телеком имена. Вижте „Ориндж”, първо името и след това те пуснаха популярната реклама с бебе във водата. Хората бяха шокирани! Какво общо има това с телекомуникациите? Познайте сега кой е един от най-успешните оператори в страната? Именно „Ориндж”.

А какво ще кажете за „Старбъкс”? Какво общо има превода на името „Старбъкс” с кафето? Нищо. Същите примери мога да ви дам и с оператора О2 и технологичния гигант Apple. Марки, които са отличими.

Едно интервю на Невена Любенова

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ