blizoo ще се бори да стане най-добрият приятел на клиента

blizoo ще се бори да стане най-добрият приятел на клиента

Обединението на кабелните оператори КейбълТел и Евроком роди нов телекомуникационен оператор, наречен blizoo.

Ищван Полони, главен изпълнителен директор на новосъздадената компания, говори за това с какво тя ще бъде различна:

- Г-н Полони, какво наложи обединението на КейбълТел и Евроком?

- Телекомуникационният бизнес в България се развива доста динамично. Въвеждането на иновации е естествен процес. За инвеститорите e очевидно, че на пазара в страната са необходими нови услуги, добри оферти и по-добро качество. За развитието на пазара е необходим мащаб и инвестиции, за да се предложи най-доброто преживяване за потребителите. На базата на направените инвестициите от blizoo ще увеличим  броя и качеството на предлаганите канали, ще подобрим скоростта и надеждността на предоставяния интернет и ще внедрим иновации в сектора.

- Какво ще спечелят клиентите на двата кабелни оператора от обединението?

- Ще им осигурим най-добрите услуги. Ще вкараме на пазара по-ниски цени на продуктите.

Ще предложим стартови пакети за 13 лв., които включват 35-те основни, най-гледани телевизионни канали в България.

В Русе, Плевен, Карлово, Шумен, Стара Загора и Пловдив вече предлагаме оферта за портфолиото от цифровите ни услуги - при всяко закупуване на 2 от нашите услуги, клиентът получава 50% отстъпка от цената на втората. Ако реши да ползва три услуги, третата е безплатна. Поетапно ще предлагаме новите ни цифрови оферти и в останалите градове в мрежата ни.

Амбицията ни е да станем оператор №1 на българския пазар, що се отнася до услугите за клиента. Може да не станем най-големият оператор, но искаме да бъдем първи по отношение на удовлетвореността на клиентите, качеството и бързината. 

- Как ще мотивирате потребителите на други компании да се преместят в blizoo

- В момента извършваме цялостно подобрение на мрежата, което вече ни позволява да предлагаме по-бързи и надеждни услуги. Ще атакуваме пазара с неустоими оферти. Тактиката ни се изразява в напълно различен поход към маркетинга.

- Какви са новите продукти и услуги, които ще предложи blizoo до края на тази година?

- Започваме с телевизия с висока резолюция. През септември тази година ще пуснем и нов електронен програмен гайд, чрез който клиентите могат да координират кога и какво да гледат. Чрез него хората ще могат да организират телевизионното съдържание и да го подбират по жанр. Те ще могат да избират каналите като  „любими” и да програмират телевизора си така, че да им напомня, че дадено предаване стартира.

Следващата ни стъпка ще бъде пускането на устройство, което ще бъде персонален видеорекордер или видео кутия. С помощта на програмния гайд, клиентите  ще могат да видят какво ще се излъчи през следващите 7 дни. Ако видят, че след 5 дни по телевизията ще има предаване, което харесват и знаят, че по това време няма да са вкъщи, ще могат да зададат на видеорекордера да запише харесваното от тях предаване и ще могат да го гледат, когато се върнат.

Тази услуга е напълно нова за България. Мисля, че ще предизвика интерес. На останалите пазари тя вече е популярна, защото хората имат натоварен график, и нямат достатъчно лично време да останат вкъщи. Услугата ще им даде свобода. 

Смятаме да лансираме  и ултрабърз, широколентов интернет. Скоростта му ще е три пъти по-голяма от предлаганата досега – 200 мегабита или повече до края на октомври.

- Кое е различното в мисията и философията на blizoo от другите оператори?  В този смисъл кои са вашите основни конкуренти?

Искаме да бъдем различни и това е нашата философия. Имаме желание да сме абсолютно радикално други! Както виждате в името ни не се споменават думите „кабел”, „ком” и „интернет”. Ние не сме просто технологична компания. Възприемаме се като компания за забавление на хората.

Искаме да доведем забавните програми до всеки отделен дом в България и ще го направим по дружелюбен, фокусиран към потребителите начин. Хората не се интересуват от технологията и от „-нет” и „-ком” окончанията. Те се интересуват от услугата, от това дали има някой, който да отговори на въпросите им. Ако погледнете някои от световните имена в нашия бранш ще видите, че те се дистанцират от технологиите в очите на клиента и акцентират върху близостта и приятелските отношения с клиентите.

Що се отнася до конкурентите - мога да ви изреждам имената дълго. Всеки, който е в същата лига и бизнес ни е конкурент.

Важно е, че България е изключително конкурентен пазар. Това е може би е най-конкурентният пазар, който съм виждал по отношение на телевизионните и интернет услуги.

България е втора в Европа след Швеция по предоставяне на високоскоростен интернет на ниска цена. Това се дължи на релефа и на голямата конкуренция. Тук са най-ниските цени за 1 мегабит.

Аз например идвам от Унгария. Телевизионните канали, предоставяни от основния доставчик там са от 60 до 100 и цената на пакета е 40 евро. В България 160 канала се продават за 24 лв.!

Сегаq с развитието на българския пазар мисля, че конкуренцията ще се промени, заради иновациите, които ще предложим. 

- Разкажете повече за новата идентичност на компанията? Как избрахте това име, лого и какво символизира то? В социалните мрежи и блоговете се появиха доста противоречиви мнения. Какво ще им отговорите?

- Избрахме логото си от над 1000 предложения. Посочихме го след дълго мислене. Клиентите са свикнали с имената, които съдържат „ком”, „нет” или „фоун” и новото ни име за тях е промяна. Промяна за някои е по-трудна. Социалните мрежи и блоговете са типично поле за изява на тези хора. За сметка на някои негативни коментари обаче получихме и много положителни отзиви – както от пазара така и от клиентите. Името ни е излъчва много повече позитивизъм и близост.

Избрахме го, защото искаме да сме абсолютно различни. Това е промяна на 180 градуса. Надявам се, че хората ще свикнат с времето. Ние ще им покажем, че искаме да бъдем техни приятели. Имаме амбицията да им предоставим забавление и да сме техния гид във вселената на комуникациите и забавлението.

Във връзка с негативните коментари ще ви дам един пример. Телекомуникационният оператор „Ориндж” стъпи на пазара във Великобритания в почти същата среда. Тогава имената на операторите в страната са били типично телеком имена. Вижте „Ориндж”, първо името и след това те пуснаха популярната реклама с бебе във водата. Хората бяха шокирани! Какво общо има това с телекомуникациите? Познайте сега кой е един от най-успешните оператори в страната? Именно „Ориндж”.

А какво ще кажете за „Старбъкс”? Какво общо има превода на името „Старбъкс” с кафето? Нищо. Същите примери мога да ви дам и с оператора О2 и технологичния гигант Apple. Марки, които са отличими.

Едно интервю на Невена Любенова

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

София без автобуси, трамваи и тролеи: протестът на градския транспорт продължава, мобилизират автобуси за матурите
Разследват бившия шеф на ФБР за заплаха за убийство на Тръмп заради снимка с мидички 
Украйна: След мирните преговори Русия извърши най-голямата атака с дронове от началото на войната
Васил Терзиев: Нямам повод да си говоря с хора, които държат за заложници цял един град
"Суис" отменя 1400 полета за лятото заради липса на пилоти
Терзиев призова просветното министерство за общ план за превоз на зрелостниците до матурите 
Папа Лъв призовава за единство на разделената Църква, но обещава да не бъде „автократ"
Борисов се срещна с Ердоган в Истанбул