Facebook най-популярен и в България
Facebook.com е най-посещаваният от българите сайт. Това сочат данни от ново проучване на МБМД, огласени от шефката му Мира Радева.
След него по популярност сред интернет потребителите у нас са Abv.bg и Google.com. А самите потребители за три години са се увеличили от 34% на 51%, уточни Радева.
От тях, 91% са в интернет всеки ден, но главно – за да търсят и осъществяват комуникация. 28% от всички ежедневни потребители са в мрежата, за да говорят с близки и приятели, 25% - заради електронната поща. Други 25% ползват интернет главно като източник на информация, а 23% - за да четат новини в информационни сайтове.
19% са твърди фенове на социалните мрежи, а 10% предпочитат нета, за да четат електронни издания и вестници.
В същото време, 52% от българите са заявили в анкетата на МБМД, че въобще не четат вестници.
Нй-четени всекидневници продължават да са "Труд" и "24 часа", като обаче се регистрира спад на аудиторията им спрямо септември 2008 г. – за „Труд” от 33% на 21% и от 26% на 16% за "24 часа". В тази група ръст от 10 на 16% отбелязва "Телеграф".
Трите вестника държат и най-голям дял от читателското доверие – съответно15% за „Труд”, 10% за „24 часа” и 6% за „Телеграф”.
При седмичниците най-четен е "Уикенд" с 16% аудитория. След него е "168 часа" с 6%, "Шок", "Галерия", "Шоу" и "Трета възраст" с 3%.
При телевизите лидер по аудитория е bTV, следвана от Нова телевизия и БНТ.
Наблюдава се тенденция за непрекъснато намаляване на дела на кабелните оператори за сметка на цифровата телевизия, отбеляза още Мира Радева.
В страната има 2,53 млн. домакинства и вече една четвърт от тях, т.е. 600 хил. домакинства ползват цифров сигнал.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.