Изкуствен интелект ще определя маршрута по време на шофьорските изпити

Изкуствен интелект ще определя маршрута по време на шофьорските изпити. Това ще се случи от 1 август, ако системата работи на 90% правилно, заяви в ефира на Нова телевизия директорът на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" Бойко Рановски.
"В момента се правят тестове дали приложението работи. Със сигурност ще има корекции, тъй като подходът е нов. Ние изпитваме на 27 места в областни градове, плюс малки градове над 30 000 жители. Този изкуствен интелект в момента се прави, така че във всеки град да отговаря на определени критерии", обясни Рановски.
Кандидатът трябва да има определено време за управление, трябва да направи задължителни елементи, като ляв, десен завой, преминаване през кръстовище, преминаване през светофар, край спирка на градския транспорт, учебно заведение. Условията са заложени, така че изпитващият задава начало и край на маршрута, а системата определя конкретния път, по който трябва да мине кандидатът.
"Мисля, че няма нищо лошо в това, намалява се субективният фактор, намалява се възможността изпитващият да влияе на изпита. Така, всички бъдещи шофьори ще имат равни условия", добави Рановски.
Той коментира и другите промени, които ще се въведат на изпитите за шофьорска книжа.
"С въвеждането на видеоклиповете в теоретичния изпит целим на кандидат-шофьора да се покажат реални ситуации, които могат да се случат в ежедневието, докато управлява моторно-превозно средство. Там са пресъздадени ситуации в градска и извънградска среда, при различни метеорологични условия. Целта е бъдещият водач да може да забележи обстановката, да прецени рисковите ситуации и накрая да вземе правилно решение", каза още директорът на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация".
Видеоклиповете са разработени след проведена обществена поръчка от Техническия университет. Кандидат-шофьорите могат да се запознаят с тях през приложението "Avtoizpit". Клиповете са 60 на брой, като на теста ще им се паднат два, уточни Рановски и допълни, че се надява в бъдеще техният брой да се увеличи.
По думите му, в момента има различни предложения за промени в Закона за движението по пътищата, за да се намалят катастрофите. Част от тях са ограничаване мощността на автомобилите на новите водачи, да не могат да шофират в тъмната част от денонощието и да имат придружител.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Учени от САЩ и Япония разкриват нови данни за „призрачните“ частици неутрино
Наука и Здраве |Проучване: Ограничаването на приема на захар през първите две години от живота е полезно за сърцето
Наука и Здраве |8-и банково-финансов форум: Лични финанси - инвестиции, доходност и има ли „живот извън банките“?
8-и банково-финансов форум |Северна Корея е откраднала милиарди долари в криптовалута и от технологични фирми
Свят |Акциите на SAP се обръщат надолу след нова прогноза за бизнеса с облачни услуги
Бизнес |Желязков: Имаме месец да решим как да подходим към „Лукойл Нефтохим“ след американските санкции
България |Цената на златото се срина и всички се питат защо
Финанси |Как експеримент с оптични влакна може да спаси застрашените косатки?
Наука и Здраве |Илия Лингорски: Фискалната устойчивост остава нашият тест за отговорност
8-и банково-финансов форум |Тръмп наложи санкции на руски петролни гиганти: Разговорите с Путин не водят доникъде
Енергетика |8-и банково-финансов форум: Предизвикателствата пред България при въвеждането на еврото
8-и банково-финансов форум |8-ия банково-финансов форум: Световната банка за перспективите пред икономиката ни
8-и банково-финансов форум |ЕС преосмисля климатичната си стратегия
ЕС |

Коментари
Няма въведени кометари.