Johnnie Walker пита къде да бъде поставен специален технологичен проект

Johnnie Walker пита къде да бъде поставен специален технологичен проект

През пролетта на 2012 г. Johnnie Walker ще реализира у нас новаторския технологичен проект Pavegen, който превръща кинетичната енергия от стъпките на хората в електричество. С над 40 млн. крачки на потребителите и фенове на марката, събрани във Facebook и със специално iPhone приложение, българите избраха точно този проект от три предложения, които компанията посочи, че може да реализира в България.

Сега, преди избраната от тях уникална инсталация Pavegen да бъде поставена у нас, Johnnie Walker отправя ново предизвикателство. На сайта keepwalkingproject.com всеки може да посочи къде и защо трябва да бъдат поставени плочките Pavegen на различни места в България така, че да се осветят значими за хората места с енергията от техните крачки. Това съобщиха от представителството на марката в България.

Участието съдържа игрови елемент. В специалната интерактивна карта в сайта всяка седмица Johnnie Walker ще поставя скрита „енергийна точка”. Този, чието предложение е най-близко до точката, ще спечели награда. Всеки участник в предизвикателството, независимо дали е сред печелившите, ще бъде представен при реализирането на инсталацията Pavegen в България.

Pavegen е система от плочки, които, поставени върху настилката на оживени пешеходни зони, превръщат стъпките на хората в неизчерпаем източник на електроенергия. Изобретението е дело на 25-годишния англичанин Лорънс Кембъл-Кук. Той разработва прототипа му, още докато е в университета. 100% от повърхността на плочките е изработена от рециклирана гума, а основата – от над 80% рециклирани материали. Технологията на Pavegen е носител на много награди. Номинирана е и за „Продукт на годината” във Великобритания наред с разработки като таблета iPad на Apple. Тя е технологичният проект сред трите предложения за реализация в България от Johnnie Walker. Беше избрана в рамките на последната кампания на маркета у нас, която се проведе под познатото мото Keep Walking. Интересът към нея надмина този към другите два предложени проекта – арт и бизнес.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ