„Маркет ЛИНКС“: Над една трета от българите одобряват касирането на изборите

Над 35% от българските граждани подкрепят касирането изцяло на изборите от 27 октомври, показват резултатите от национално проучване, финансирано и реализирано съвместно от bTV и „Маркет ЛИНКС“. Изследването е проведено сред 1017 лица над 18 години в страната в периода 12-19 ноември 2024 г. по методите на пряко-лично интервю и онлайн анкета.
„Това е сериозен проблем за българското общество. Над 35% са готови да се откажат от вота, защото не е бил достатъчно честен“, коментира Добромир Живков, управител на „Маркет ЛИНКС“.
Относно оценката за честността на изборите 26% от анкетираните посочват, че те са били „крайно нечестни“, а 32% - „по-скоро нечестни“. Едва 5% вярват в честността на провеждането им.
Никога нивото на доверието във вота не е било толкова ниско, това е прецедент, уточни Живков.
Проучването на социологическата агенция показва, че доверието и в служебния кабинет, и в Народното събрание леко се покачва, но е по-ниско от недоверието.
„Това е резултат от условно казания рестарт, който получава обществото след всеки едни избори и винаги се характеризира с малко повишен кредит на доверие към основните институции в страната“, обясни социологът.
Над 30% от българите са решили за кого ще гласуват последната седмица преди вота. Това потвърждава хипотезата за отчуждение на гражданите от политическия живот, смята Добромир Живков.
Резултатите от проучването на агенцията сочат, че 15% от имащите право на глас са взели решение кого ще подкрепят 3 до 7 дни преди изборите, а 16% - последните 1-2 дни. 69% са решили 1 до 3 седмици преди вота.
Изследването показва и не особено високо доверие в институциите, отговори за провеждането на изборите.
12% от българите дават позитивна оценка на работата на МВР, 9% и 8% – съответно на ЦИК и РИК и СИК, 8% - на правителството.
От „Маркет ЛИНКС“ са изследвали и подкрепата за протеста срещу премиерата на постановката в Народния театър „Оръжията и човека“.
„Изследвахме мнението и по този въпрос, защото според нас това беше сериозен обществен фокус и върху политическите процеси, и върху културните процеси, които се развиват в страната“, обясни Живков.
* Методология: Данните са от национално проучване, финансирано и реализирано съвместно от bTV и „Маркет ЛИНКС“, проведено сред 1017 лица над 18 г. в страната в периода 12 - 19 ноември 2024 г. по методите на пряко-лично интервю и онлайн анкета.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Какви ползи носи AI за начина, по който работим?
Next level HR 2025 |ФИФА обяви съдиите за световното клубно и по-строги правила за вратарите
Спорт |Джейми Даймън продаде акции на JPMorgan за около 31,5 млн. долара
Финанси |Джак Дорси: Премахнете законите за интелектуалната собственост
Технологии |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Доналд Тръмп: Зеленски споделя вината за жертвите на войната
Свят |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Новата икономика: Сингапур обяви края на глобализацията и очаква нова по-лоша ера
Бизнес |Безос изпрати годеницата си и Кейти Пери в космоса (видео)
Любопитно |Китайски електромобил влезе в Книгата на рекордите на Гинес
Автомобили |Как се променят логата на големите компании с времето? (инфографика)
| Advertorial |Алжир гони френски дипломати за пръв път от 1962 г. насам
Свят |Цитат на деня
Цитат на деня |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.