Липса на топла вода и климатик в хотелите сред най-честите оплаквания до КЗП
3491 инспекции по защита на икономическите интереси на потребителите на туристическия продукт за периода 1 януари – 14 август 2023 г. са направили служителите на Комисията за защита на потребителите. Отделно от това, инспекторите на КЗП са осъществили и съвместни проверки по инициатива на и с други органи, които са отчетени в кампанията „Съвместни проверки”, както и по постъпили жалби и сигнали на потребители, отчетени в кампанията “Жалби и сигнали”.
Съставени са 410 акта за установяване на административно нарушение.
През отчетния период (януари - август) са издадени общо 44 заповеди за налагане на принудителна административна мярка (ПАМ), от които 41 заповеди за „временно затваряне на туристически обект” и 3 заповеди за „спиране на дейността“.
Комисията е разгледала 20 случая на нарушение на чл.114, т.2 от Закона за туризма, при които в туристически обекти се предоставят туристически услуги, които не отговарят на изискванията за определената категория на съответния обект. За установените нарушения категоризиращите органи са уведомени писмено.
В изпълнение на Програма „Зима 2022-2023“ през периода ноември 2022 г. – март 2023 г. са извършени общо 2060 инспекции, от които 377 на места за настаняване, 1609 на заведения за хранене и развлечения, 72 на СПА обекти и 2 на ски писти, като в хода на проверките са установени 166 нарушения.
В изпълнение на програма „Лято 2023“ продължава да се осъществява контрол по спазване изискванията на Закона за туризма, с цел осигуряване на оптимална защита интересите на потребителите през активния туристически сезон чрез обхващане на максимален брой туристически обекти на територията на Черноморието. През периода 1 юни – 10 август 2023 г. регионалните дирекции Бургас и Варна са извършили общо 620 проверки, като са проверявани заведения за хранене и развлечения, места за настаняване – хотели, семейни хотели, апартаменти за гости и стаи за гости, СПА центрове и интернет сайтове.
Установени са 85 нарушения, като най-честите са липса на категоризация, удостоверението за категория не е поставено на видно място, туристическите обекти не отговарят на утвърдената категория и други.
Сигналите и жалбите на територията на Черноморието през сезон Лято 2023 най-често касаят лошо обслужване и лоша хигиена, липса на топла вода и климатик в местата за настаняване, отказ от резервация за предстоящ престой от страна на потребителите, които търсят съдействие за възстановяване на платената сума, както и липса на цени на различни продукти в заведения за хранене и развлечения.
Ето и най-честите примери за нелоялна търговска практика:
- търговецът предоставя невярна и подвеждаща информация на интернет сайт и на фасадата на обекта, относно вида на туристически обект – например семеен хотел се представя като хотел;
- предоставяне на невярна информация за категорията на туристически обекти, определена от категоризиращите органи - например: хотел се представя като тризвезден, а всъщност е категоризиран с две звезди;
- търговец предоставя невярна и подвеждаща информация на рекламна табела на място в туристическия обект, относно вида му определен от категоризиращия орган – например бистро се представя като бар или ресторант;
- предоставяне на невярна информация, относно крайната продажна цена на стоките, чрез меню с обявени продажни цени и грамажи.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.