Топ мениджърите на България 2022 г.: Яни Драгов, собственик и изпълнителен директор на „Смарт Органик“ АД

Топ мениджърите на България 2022 г.: Яни Драгов, собственик и изпълнителен директор на „Смарт Органик“ АД

Топ мениджърите на България 2022 г.: Яни Драгов, собственик и изпълнителен директор на „Смарт Органик“ АД

Водещите 10 лидери на компании в конкурса „Мениджър на годината“ с прогнози за развитието на икономиката и предизвикателствата пред управлението на България.

Носителят на титлата „Мениджър на годината“ в петнадесетото издание на конкурса ще бъде обявен на 10-ти ноември на тържествена церемония в Софийска опера и балет.* Конкурсът се провежда под патронажа на президентската институция, а статуетката на победителя ще бъде връчена от държавния глава Румен Радев.

Претендентите за титлата „Мениджър на годината 2022“ вече са известни и дни преди обявяването на нейния носител стартирахме поредица, в която финалистите отговарят на важни за бизнес сектора въпроси. Вижте и последният от разговорите, които проведохме с всеки един от тях в последователност по азбучен ред.

ЯНИ ДРАГОВ, собственик и изпълнителен директор на „Смарт Органик“ АД. Завършва образованието си в Германия. Притежава бакалавърска степен по математика от Техническия университет в Мюнхен и магистратура по икономика от „Лудвиг-Максимилиан“ отново в Мюнхен. През 2009 г. напуска работата си като инвестиционен мениджър в Германия и се връща в България, където стартира бизнеса на „Смарт Органик“ с малко магазинче за биохрани в София.

„Смарт Органик“ АД е производител и дистрибутор на биохрани в Европа. Продуктите на компанията достигат до над 60 страни на 6 континента. 50% от енергията, която се използва в производството, са от възобновяеми източници. През 2021 г. „Смарт Органик“ стартира програма по поетапно преминаване на биоразградими опаковки на продуктите.

Безработицата е изключително ниска

- Вълната от кризи (политическа, икономическа, енергийна, войната в Украйна) направи бизнес средата сложна и трудно предвидима. Как вашата компания се справя в тази обстановка? Кои са приоритетите ви и стратегията ви за устойчивост?

- Работим усилено по оптимизация на работните процеси, както и по намиране на нови пазари. Мисията на компанията ни е да създаваме здравословни храни, вкусни и достъпни за всички. И това остава в основата на всичко, което правим. Вярваме, че пазарът на здравословни храни ще продължи да расте въпреки трусовете.

- А какви възможности откривате за вашата компания в променящата се среда?

- Надяваме се високата инфлация и повишаващите се цени да накарат търговските вериги в Западна Европа да потърсят артикули с по-достъпна цена. А и да бъдат по-склонни да се обърнат към доставчици в България.

- По какъв начин резултатите от изборите ще повлияят на бизнеса? Какво очаквате от следващото правителство да зададе като рамка, в която компаниите да могат да функционират нормално?

- Като цяло нямаме големи очаквания към правителството. Никога не съм разчитал на подкрепа от правителството, европрограми или каквито и да са насърчителни програми. Достатъчно е да има що-годе работеща администрация, справедлива съдебна система, сигурност и спокойствие.

- Прогнозите са за трудни предстоящи зимни месеци. Как се подготвяте за предизвикателствата пред вас и компанията ви?

- Удвояваме усилията на търговските ни екипи. Контактваме ежедневно нови потенциални клиенти с цел евентуално да компенсираме спадове.

-  Как оценявате икономическата среда в България?

- Въпреки очакванията за предстояща криза в момента икономиката е в много добро състояние. Безработицата е изключително ниска.

***

*И през 2022 година списание „Мениджър“ продуцира филм, посветен на финалистите в основната категория и победителите в четирите нови категории, чрез които конкурсът беше надграден в своето петнадесето юбилейно издание. Филмът ще бъде излъчен премиерно на 27 ноември от 16:00 часа по bTV.

Генерален спонсор на 15-то издание на конкурса "Мениджър на годината" еА1.  

Състезанието за висши мениджърски постижения се провежда и с подкрепата на:  Fibank,  Johnnie Walker , EOS, British American Tobacco BulgariaVolkswagen БългарияTELUS International,  Метрореклама 

Медийни партньори са:bTV,  БТА, БНРБНТ, dir.bg, Дарик, 24 часа, Bloomberg TV Bulgaria, Dnes.bg, BulFoto 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ