Топ мениджърите на България 2022 г.: Юлиян Христов, изпълнителен директор на „МагнаФарм България“ ЕАД

Топ мениджърите на България 2022 г.: Юлиян Христов, изпълнителен директор на „МагнаФарм България“ ЕАД

Водещите 10 лидери на компании в конкурса „Мениджър на годината“ с прогнози за развитието на икономиката и предизвикателствата пред управлението на България.

Носителят на титлата „Мениджър на годината“ в петнадесетото издание на конкурса ще бъде обявен на 10-ти ноември на тържествена церемония в Софийска опера и балет.* Конкурсът се провежда под патронажа на президентската институция, а статуетката на победителя ще бъде връчена от държавния глава Румен Радев.

Претендентите за титлата „Мениджър на годината 2022“ вече са известни и дни преди обявяването на нейния носител стартираме  поредица, в която финалистите отговарят на важни за бизнес сектора въпроси. Представяме ви разговорите, които проведохме с всеки един от тях в последователност по азбучен ред.

ЮЛИЯН ХРИСТОВ е изпълнителен директор на „МагнаФарм България“ ЕАД. Дипломира се в Икономическия университет, Варна. Професионалният му опит в последните повече от 20 години е в сферата на бързооборотните продукти и фармацевтичната индустрия. Заемал е управленски позиции в международни компании, като Unilever, Henkel и др. „МагнаФарм България“ ЕАД има дългогодишен опит в търговията с лекарствени продукти, лекарствени продукти без рецепта, медицински изделия, хранителни добавки и козметика. Ексклузивен представител на редица световни производители.

Всеки ден се изправяме пред предизвикателства

- Вълната от кризи (политическа, икономическа, енергийна, войната в Украйна) направи бизнес средата сложна и трудно предвидима. Как вашата компания се справя в тази обстановка? Кои са приоритетите ви и стратегията ви за устойчивост?

- Няма сфера на обществено, политическо и бизнес ниво, която да не е засегната от споменатите кризи. Въпреки предизвикателствата на външната среда успяхме да създадем условия за устойчивост и ясни приоритети в следните направления: да поддържаме сплотен и мотивиран екип, да изграждаме лидери в организацията и да сме гъвкави и адаптивни с ясно и стратегическо мислене.

- А какви възможности откривате за вашата компания в променящата се среда?

- За нас основен приоритет е да останем и защитим позицията си на доверен партньор в сектора. Да продължим да осигуряваме достъп на пациентите до нашите продукти. Икономическите възможности са силно ограничени, особено в регулиран пазар като фармацевтичния. Въпреки това сме уверени, че ако сме достатъчно прагматични и не спираме да инвестираме, ще успеем да растем дори и в условията на финансова криза. Кризите създават ограничения, но нашите възможностите за растеж се дефинират от бъдещите ни договорки за присъединяване на нови бизнеси в портфолиото на „МагнаФрам България“.

- По какъв начин резултатите от изборите ще повлияят на бизнеса? Какво очаквате от следващото правителство да зададе като рамка, в която компаниите да могат да функционират нормално?

- Надеждите ми са да бъдат сформирани работещи правителство и парламент, които да поемат функциите си. За да можем да адресираме нашите въпроси и да очакваме решения, които нерядко се препокриват с проблемите на българските здравни специалисти и пациенти.
България има нужда от стабилност и реални и ефективни мерки, които да внесат известна доза спокойствие и да осигурят възможност за развиване на бизнеса. Очакванията ми са за правителство, което да провежда дългосрочни и устойчиви политики в сферата на здравеопазването. По отношение на ценообразуването и достъпа на здравните специалисти и пациентите до съвременни лекарства и терапии властите трябва да се водят едновременно от нуждите на пациентите, здравните работници и индустрията.

- Прогнозите са за трудни предстоящи зимни месеци. Как се подготвяте за предизвикателствата пред вас и компанията ви?

- Поставили сме си за цел да вземем максимума от всяка отворила се възможност пред компанията. Изключително стриктни и прецизни сме, за да не допускаме грешки и да не влезем в трудните месеци неподготвени. Трудно можем да предвидим всички ситуации, но вярвам в екипа си и потенциала на компанията. С вече извършените оптимизации и реорганизации през 2022 г. изградихме по-стабилна организация, която успешно преминава през моментите на турбулентност.

-  Как оценявате икономическата среда в България?

- За мен тя е силно променяща се, трудно предвидима и несигурна. От друга страна вярвам, че тези трудни времена раждат още по-добри професионалисти, част от един по-сплотен и силен екип. Всеки ден се изправяме пред нови предизвикателства, които трябва да въведем в бизнес уравнението, за да можем да коригираме формулата на успеха.

***

*И през 2022 година списание „Мениджър“ продуцира филм, посветен на финалистите в основната категория и победителите в четирите нови категории, чрез които конкурсът беше надграден в своето петнадесето юбилейно издание. Филмът ще бъде излъчен премиерно на 27 ноември от 16:00 часа по bTV.

Генерален спонсор на 15-то издание на конкурса "Мениджър на годината" еА1.  

Състезанието за висши мениджърски постижения се провежда и с подкрепата на:  Fibank,  Johnnie Walker , EOS, British American Tobacco BulgariaVolkswagen БългарияTELUS International,  Метрореклама 

Медийни партньори са:bTV,  БТА, БНРБНТ, dir.bg, Дарик, 24 часа, Bloomberg TV Bulgaria, Dnes.bg, BulFoto 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Япония вдигна изтребители, след като руски стратегически бомбардировачи прелетяха над Японско море
Канцлерът Мерц очаква САЩ да освободят германското подразделение на „Роснефт“ от санкции
Ще плащаме ли „такса водомер”, без дори да ползваме вода?
Бързото ранно разпространение на птичи грип в Европа поражда опасения от нова криза
Орбан: Унгария работи върху начин за заобикаляне на американските санкции срещу руските петролни компании
Гърция предоставя на концесии за природен газ четири блока край Пелопонес и Крит
Продажбата на активи на „Лукойл" ще става след решение на МС при одобрение от ДАНС
Културни кодове: Кандидатстването за работа стана твърде скъпо начинание