Топ мениджърите на България 2022 г.: Юлиян Христов, изпълнителен директор на „МагнаФарм България“ ЕАД
Водещите 10 лидери на компании в конкурса „Мениджър на годината“ с прогнози за развитието на икономиката и предизвикателствата пред управлението на България.
Носителят на титлата „Мениджър на годината“ в петнадесетото издание на конкурса ще бъде обявен на 10-ти ноември на тържествена церемония в Софийска опера и балет.* Конкурсът се провежда под патронажа на президентската институция, а статуетката на победителя ще бъде връчена от държавния глава Румен Радев.
Претендентите за титлата „Мениджър на годината 2022“ вече са известни и дни преди обявяването на нейния носител стартираме поредица, в която финалистите отговарят на важни за бизнес сектора въпроси. Представяме ви разговорите, които проведохме с всеки един от тях в последователност по азбучен ред.
ЮЛИЯН ХРИСТОВ е изпълнителен директор на „МагнаФарм България“ ЕАД. Дипломира се в Икономическия университет, Варна. Професионалният му опит в последните повече от 20 години е в сферата на бързооборотните продукти и фармацевтичната индустрия. Заемал е управленски позиции в международни компании, като Unilever, Henkel и др. „МагнаФарм България“ ЕАД има дългогодишен опит в търговията с лекарствени продукти, лекарствени продукти без рецепта, медицински изделия, хранителни добавки и козметика. Ексклузивен представител на редица световни производители.
Всеки ден се изправяме пред предизвикателства
- Вълната от кризи (политическа, икономическа, енергийна, войната в Украйна) направи бизнес средата сложна и трудно предвидима. Как вашата компания се справя в тази обстановка? Кои са приоритетите ви и стратегията ви за устойчивост?
- Няма сфера на обществено, политическо и бизнес ниво, която да не е засегната от споменатите кризи. Въпреки предизвикателствата на външната среда успяхме да създадем условия за устойчивост и ясни приоритети в следните направления: да поддържаме сплотен и мотивиран екип, да изграждаме лидери в организацията и да сме гъвкави и адаптивни с ясно и стратегическо мислене.
- А какви възможности откривате за вашата компания в променящата се среда?
- За нас основен приоритет е да останем и защитим позицията си на доверен партньор в сектора. Да продължим да осигуряваме достъп на пациентите до нашите продукти. Икономическите възможности са силно ограничени, особено в регулиран пазар като фармацевтичния. Въпреки това сме уверени, че ако сме достатъчно прагматични и не спираме да инвестираме, ще успеем да растем дори и в условията на финансова криза. Кризите създават ограничения, но нашите възможностите за растеж се дефинират от бъдещите ни договорки за присъединяване на нови бизнеси в портфолиото на „МагнаФрам България“.
- По какъв начин резултатите от изборите ще повлияят на бизнеса? Какво очаквате от следващото правителство да зададе като рамка, в която компаниите да могат да функционират нормално?
- Надеждите ми са да бъдат сформирани работещи правителство и парламент, които да поемат функциите си. За да можем да адресираме нашите въпроси и да очакваме решения, които нерядко се препокриват с проблемите на българските здравни специалисти и пациенти.
България има нужда от стабилност и реални и ефективни мерки, които да внесат известна доза спокойствие и да осигурят възможност за развиване на бизнеса. Очакванията ми са за правителство, което да провежда дългосрочни и устойчиви политики в сферата на здравеопазването. По отношение на ценообразуването и достъпа на здравните специалисти и пациентите до съвременни лекарства и терапии властите трябва да се водят едновременно от нуждите на пациентите, здравните работници и индустрията.
- Прогнозите са за трудни предстоящи зимни месеци. Как се подготвяте за предизвикателствата пред вас и компанията ви?
- Поставили сме си за цел да вземем максимума от всяка отворила се възможност пред компанията. Изключително стриктни и прецизни сме, за да не допускаме грешки и да не влезем в трудните месеци неподготвени. Трудно можем да предвидим всички ситуации, но вярвам в екипа си и потенциала на компанията. С вече извършените оптимизации и реорганизации през 2022 г. изградихме по-стабилна организация, която успешно преминава през моментите на турбулентност.
- Как оценявате икономическата среда в България?
- За мен тя е силно променяща се, трудно предвидима и несигурна. От друга страна вярвам, че тези трудни времена раждат още по-добри професионалисти, част от един по-сплотен и силен екип. Всеки ден се изправяме пред нови предизвикателства, които трябва да въведем в бизнес уравнението, за да можем да коригираме формулата на успеха.
***
*И през 2022 година списание „Мениджър“ продуцира филм, посветен на финалистите в основната категория и победителите в четирите нови категории, чрез които конкурсът беше надграден в своето петнадесето юбилейно издание. Филмът ще бъде излъчен премиерно на 27 ноември от 16:00 часа по bTV.
Генерален спонсор на 15-то издание на конкурса "Мениджър на годината" е А1.
Състезанието за висши мениджърски постижения се провежда и с подкрепата на: Fibank, Johnnie Walker , EOS, British American Tobacco Bulgaria, Volkswagen България, TELUS International, Метрореклама
Медийни партньори са: bTV, БТА, БНР, БНТ, dir.bg, Дарик, 24 часа, Bloomberg TV Bulgaria, Dnes.bg, BulFoto
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.