Топ мениджърите на България 2022 г.: НИКОЛАЙ НИКОЛОВ, основател и управител на „Уърлд Транспорт Оувърсийз България“ ЕООД

Топ мениджърите на България 2022 г.: НИКОЛАЙ НИКОЛОВ, основател и управител на „Уърлд Транспорт Оувърсийз България“ ЕООД

Водещите 10 лидери на компании в конкурса „Мениджър на годината“ с прогнози за развитието на икономиката и предизвикателствата пред управлението на България.

Носителят на титлата „Мениджър на годината“ в петнадесетото издание на конкурса ще бъде обявен на 10-ти ноември на тържествена церемония в Софийска опера и балет. Конкурсът се провежда под патронажа на президентската институция, а статуетката на победителя ще бъде връчена от държавния глава Румен Радев.

Претендентите за титлата „Мениджър на годината 2022“ вече са известни и дни преди обявяването на нейния носител продължаваме поредицата, в която финалистите* отговарят на важни за бизнес сектора въпроси. Представяме ви разговорите, които проведохме с всеки един от тях, в последователност по азбучен ред. 

Николай Николов е основател и управител на „Уърлд Транспорт Оувърсийз България“ ЕООД. Управлява една от логистичните компании в България и региона със свои дъщерни дружества в 10 страни на 2 континента. Завършил е глобален бизнес в Оксфордския университет, има и магистратура в областта на логистиката и управлението на веригата за доставки от Университета в Салфорд, Манчестър.

„Уърлд Транспорт Оувърсийз България“ ЕООД е един от лидерите в морския и въздушния товарен транспорт в страната със собствени офиси в София, Варна, Бургас, Пловдив и Русе. Основана е през 2001 г. Има собствени офиси още в Китай, Тайван, Гърция, Северна Македония, Косово, Словения, Хърватия и Сърбия.

За 2023 г. песимистите са повече от оптимистите

- Вълната от кризи (политическа, икономическа, енергийна, войната в Украйна) направи бизнес средата сложна и трудно предвидима. Как вашата компания се справя в тази обстановка? Кои са приоритетите ви и стратегията ви за устойчивост?

- Логистиката и транспортът са тясно свързани с потреблението. И когато последното спада, съответно обемите за транспортиране намаляват. Нашата компания винаги е излизала по-силна от кризите, сигурен съм, че това ще бъде така и сега.
Основен приоритет на мениджмънта ни винаги са били нашите служители. Защото екипът е най-важният фактор за справяне с всяка трудна ситуация. Той е и основната причина за постигане на резултатите, които сме имали от създаване на фирмата. Никога не сме стигали до намаляване на заплати. Напротив, бонус схемите се разширяват значително.

- А какви възможности откривате за вашата компания в променящата се среда?

- Не можем да си представим дадена стока да достигне до нас като потребители, без да има изградена верига на доставка. Тя може да е дълга или къса, но винаги съществува. Промените тук изискват от нас бързи и навременни решения и действия. Те са вързани с оптимизация на дейността на компанията, както и повишаване на конкурентоспособността ѝ. Това важи както за операциите ни в България, така и на другите пазари, където сме представени.
Бъдещето на логистиката е в пълната автоматизация на процесите. Например използването на автономни камиони, а защо не и кораби и самолети в бъдеще. Дроновете вече навлязоха в тази индустрия и се използват все по-често за доставки, особено в САЩ. Това ще намали драстично грешките, както и разходите. Развитието на логистиката в България не прави изключение.
Дигитализацията на процесите в нашата компания ще продължи с ускорени темпове. Наскоро свързахме нашата ЕРП система с водещата блокчейн технология в нашия бранш – Трейдленс. Работим и по технология за пълно проследяване на последната миля от доставката. Въпреки всичко обаче основната роля ще остане за човека. Без контролните функции, организационните умения и работа за по-нататъшни иновации нашият сектор няма да може да се развива.

-  По какъв начин резултатите от изборите ще повлияят на бизнеса? Какво очаквате от следващото правителство да зададе като рамка, в която компаниите да могат да функционират нормално?

- Очаквам следващото правителство да работи много активно за справяне с корупцията. Тя е най-големият враг на бизнеса. Освен това много е важно да се гарантира приемане на страната ни в Шенген и еврозоната. За да може бизнесът да има по-добър достъп до кредитиране и по-лесна експанзия на европейския пазар.

-  Прогнозите са за трудни предстоящи зимни месеци. Как се подготвяте за предизвикателствата пред вас и компанията ви?

- Работим с екипите ни в страната и чужбина за увеличаване или поне задържане на нивата на обработваните товари в следващите няколко месеца. В тази връзка активно разгръщаме портфолиото ни от услуги и сервизи. Крайната ни цел е да излезем на т.нар. Blue Ocean – там, където конкуренцията я няма или е незначителна. Такива нови сервизи за нашата компания са например експресните ни морски групажни линии от Далечния изток до България през Пирея, Гърция, и Копър, Словения. Обръщаме още по-сериозно внимание и на маркетинга по време на кризата. Така ще можем да бъдем по-близо до клиентите си и нашите послания да бъдат разпознаваеми.

- Как оценявате икономическата среда в България?

- 2022 г. е предизвикателна за всеки от нас. Бизнес климатът в страната през последните месеци се влоши поради войната в Украйна и съпътстващата я енергийна криза. Друг важен фактор е инфлацията, която доведе до значително намаляване на потреблението. За 2023 г. смятам, че песимистите са повече от оптимистите. Да не забравяме, че съчетанието от кризи прави прогнозата много трудна. Аз все пак съм умерен оптимист, специално що се касае за сектора, в който работя. Прогнозирам леко възстановяване на търсенето през 2023 г. Но трудно ще се постигнат нивата от началото на тази година. Секторът, в който работя, е един от най-перспективните. Очаквам неговата роля да се засили още повече в бъдеще.

***

И през 2022 година списание „Мениджър“ продуцира филм, посветен на финалистите в основната категория, както и победителите в четирите нови категории, чрез които конкурсът беше надграден в своето петнадесето юбилейно издание. Филмът ще бъде излъчен премиерно на 27 ноември от 16:00 часа по bTV.

Генерален спонсор на 15-то издание на конкурса "Мениджър на годината" еА1.  

Състезанието за висши мениджърски постижения се провежда и с подкрепата на:  Fibank,  Johnnie Walker , EOS, British American Tobacco BulgariaVolkswagen БългарияTELUS International,  Метрореклама 

Медийни партньори са: bTV,  БТА, БНРБНТ, dir.bg, Дарик, 24 часа, Bloomberg TV Bulgaria, Dnes.bg, BulFoto

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ