Топ мениджърите на България 2022 г.: ДИМИТЪР ГЪЛЪБОВ, изпълнителен директор на „Съдърланд Глобъл Сървисиз България“ ЕООД

Топ мениджърите на България 2022 г.: ДИМИТЪР ГЪЛЪБОВ, изпълнителен директор на „Съдърланд Глобъл Сървисиз България“ ЕООД

Водещите 10 лидери на компании в конкурса „Мениджър на годината“ с прогнози за развитието на икономиката и предизвикателствата пред управлението на България.

Носителят на титлата „Мениджър на годината“ в петнадесетото издание на конкурса ще бъде обявен на 10-ти ноември на тържествена церемония в Софийска опера и балет. Конкурсът се провежда под патронажа на президентската институция, а статуетката на победителя ще бъде връчена от държавния глава Румен Радев.

Претендентите за титлата „Мениджър на годината 2022“ вече са известни и дни преди обявяването на нейния носител стартираме  поредица, в която финалистите* отговарят на важни за бизнес сектора въпроси. Представяме ви разговорите, които проведохме с всеки един от тях, в последователност по азбучен ред.  

ДИМИТЪР ГЪЛЪБОВ, изпълнителен директор на „Съдърланд Глобъл Сървисиз България“ ЕООД. Има над 20-годишен опит в сферата на бизнес развитието и управлението на центрове за обслужване на клиенти, изнесени услуги и бизнес процеси. Заемал е управленски позиции в международни компании от различни сектори. Магистър по икономика от УНСС и по бизнес администрация от Американския университет в България.  „Съдърланд“ е глобална организация за трансформация на бизнес процеси, обслужваща клиенти във всички основни индустриални вертикали. Със седалище в Рочестър, Ню Йорк, „Съдърланд“ наема хиляди професионалисти от 20 страни по света. Екипът на „Съдърланд“ в България се състои от над 2200 служители в офисите в София, Варна и Бургас. Те обслужват 22 клиента на 19 езика.

Страната и бизнесът имат нужда от стабилно правителство

- Вълната от кризи (политическа, икономическа, енергийна, войната в Украйна) направи бизнес средата сложна и трудно предвидима. Как вашата компания се справя в тази обстановка? Кои са приоритетите ви и стратегията ви за устойчивост?

- „Съдърланд“ се справя изключително добре във вълната от кризи. Ние превръщаме всяко предизвикателство във възможност, запазвайки своите приоритети и стратегия за растеж. Бизнесът ни не беше повлиян от сътресенията в Украйна. Те обаче ни обединиха в подкрепа на украинските бежанци, за които открихме специални работни позиции.
Инфлацията доведе до завишени очаквания от служителите за конкурентни възнаграждения. Това бе комбинирано и от завишен клиентски натиск за още по-висока продуктивност, качество и спад на разходите за услугите ни. В отговор на растящите инфлационни разходи компанията адаптира пакета от възнаграждения, за да гарантира финансова сигурност на служителите си.
Основните ни приоритети и стратегия остават непроменени и още по-актуални в текущата ситуация. Развиване на печеливш бизнес с устойчив растеж, базиран на дигитални услуги в съчетание с човешки талант.

-  А какви възможности откривате за вашата компания в променящата се среда?

- Възможностите пред нас са много, но основно в две направления. Наемане на таланти от България и Европа. Привличане на нови клиенти, помагайки им да управляват бизнеса си по-рентабилно. Възможностите за работа от вкъщи ни позволяват да наемаме служители отвсякъде. Това частично решава проблема с недостига на таланти и същевременно популяризираме нашата индустрия.
Високата инфлация и очакваната глобална рецесия създават допълнителни възможности за растеж за „Съдърланд“. За да управляват бизнеса си по-рентабилно, все повече компании, включително малки и средни по размер, търсят дигитална трансформация и ефективност. В нашата компания това може да помогне, отваряйки ни нови пазари в Европа и САЩ.

- По какъв начин резултатите от изборите ще повлияят на бизнеса? Какво очаквате от следващото правителство да зададе като рамка, в която компаниите да могат да функционират нормално?

- Липсата на стабилно управление създава непредвидима и трудна за прогнозиране среда. Често важни решения биват отлагани, започнати инициативи се паузират. Създава се риск за привличане на нови чуждестранни инвестиции.
Очаквам час по-скоро съставяне на правителство. То трябва да създаде среда на предвидимост, прозрачност и засилен диалог с бизнеса. Да поеме ясни ангажименти и да постави приоритети със срокове за изпълнение. Редовна обратна връзка и чуваемост.

- Прогнозите са за трудни предстоящи зимни месеци. Как се подготвяте за предизвикателствата пред вас и компанията ви?

- Компанията ни вече е подготвена за най-големите предизвикателства. За да се справим с ръста в разходите за живот, въведохме надбавка за комунални услуги. Тя ще помогне на служителите ни, работещи от вкъщи, да се справят с повишените сметки.
Компанията постави основен фокус и върху психическото здраве и благосъстоянието на служителите ни чрез програмата Wellness at Sutherland.
„Съдърланд България“ се мести в нова офис сграда в София в следващите месеци. Решението е част от политиките ни за енергийна ефективност и създаване на още по-добри условия за хибридна среда на работа. Очакваме намаление на режийните разходи. А промяната да обедини всичките ни функции. Маркетинговата ни стратегия е насочена към привличането на нови, световноизвестни клиенти от САЩ и Европа. На прага на зимния сезон ни предстои наемането на още служители за едни от най-големите ни клиенти.

- Как оценявате икономическата среда в България?

- На фона на несигурната икономическа ситуация страната и бизнесът имат нужда от стабилно правителство възможно най-скоро. Същевременно бъдещето крие и много възможности. Оставам позитивно настроен и с нетърпение очаквам какво ще ни донесе то.

***

*И през 2022 година списание „Мениджър“ продуцира филм, посветен на финалистите в основната категория и победителите в четирите нови категории, чрез които конкурсът беше надграден в своето петнадесето юбилейно издание. Филмът ще бъде излъчен премиерно на 27 ноември от 16:00 часа по bTV.

Генерален спонсор на 15-то издание на конкурса "Мениджър на годината" еА1.  

Състезанието за висши мениджърски постижения се провежда и с подкрепата на:  Fibank,  Johnnie Walker , EOS, British American Tobacco BulgariaVolkswagen БългарияTELUS International,  Метрореклама 

Медийни партньори са:bTV,  БТА, БНРБНТ, dir.bg, Дарик, 24 часа, Bloomberg TV Bulgaria, Dnes.bg, BulFoto 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ