Влиза в сила стандарт за звука на рекламите
Звукът на рекламите, който в момента е по-силен от останалите предавания, ще бъде намален. За това се споразумяха днес рекламодатели, комуникационни агенции и доставчици на аудио-визуални медийни услуги. Страните в индустрията на телевизионната реклама приеха Единен стандарт за регулация на нивата на звука в рекламата.
„Прилагането на стандарта ще осигури изравняване на звука на отделните елементи в програмите на телевизиите, което отговаря непосредствено на зачестилите потребителски оплаквания от драстични разлики в звуковите нива на излъчваната в телевизионните програми реклама спрямо останалите програмни елементи”, съобщиха от СЕМ.
Инициативата е част от стратегическото партньорство между Асоциация на българските радио- и телевизионни оператори (АБРО), Българската асоциация на рекламодателите (БАР) и Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) и е насочена към утвърждаването на добри рекламни практики и повишаване на доверието към търговската реклама.
Новият стандарт ще бъде въведен поетапно, като от 01 април 2013 г. комуникационните агенци – членове на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), ще прилагат правилата при изработката на всички рекламни клипове, предназначени за телевизия.
Задължение на телевизионните оператори ще бъде въвеждането на ефективен контрол по спазването на изискванията на стандарта, като крайната дата за въвеждането на такъв контрол е 30 юни 2013 г.
Регулирането на звука на рекламата в програмите на доставчиците на аудио-визуални медийни услуги ще бъде извършвано независимо от метода на разпространение (наземно радиоразпръскване, кабел, сателит, IPTV) или вида на предоставяната медийна услуга (линейна или нелинейна).
Новият стандарт е разработен на основата на Препоръка № 128 на Европейския съюз по радиоразпръскване относно нормализирането на звука на програмите и допустимите максимални нива.
Новите правила предвиждат измерването на три основни характеристики на звуковия сигнал, което да компенсира съществуващата към момента практика на измерване единствено на максималното ниво на сигнала.
„Въвеждането на т.нар. loudness control за нормализация на нивата на телевизионните реклами ще има положителен ефект върху цялостната звукова среда, като намали разликите в нивата между рекламните блокове и останалите продукции. Ефектът за телевизионните реклами ще се изразява в увеличаване на динамичния обхват, намаляване на неприятното усещане от компресия и намаляване на изкривяванията. Методът е с доказани качества от инженерна и научна гледна точка, като е проверен и на практика”, обясниха от СЕМ.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.