Рекламният бизнес препоръча на сп. "Пентхауз" и водка "Оргазъм" да спазват приличие

Рекламният бизнес препоръча на сп. Пентхауз и водка Оргазъм да спазват приличие

Рекламният бизнес препоръча на сп. "Пентхауз" и водка "Оргазъм" да спазват приличие

Етичната комисия към Националния съвет по саморегулация в рекламата препоръча на сп. "Пентхаус" и водка "Оргазъм" да не разпространяват рекламните си послания във вид, който е в разрез с нравствените възгледи, ценности и морални и законови норми.

Препоръката е в отговор на жалби от граждани срещу търговските съобщения на двете марки - външна реклама на списанието и реклама на водката в печатни издания. "Независимо от разбирането, че човешките свободи (в това число свободата на словото) трябва да се зачитат, не мога да скрия погнусата и възмущението си от билборда на списание "Пентхаус". То изобразява "око" според твърдението на заместник-главния му редактор Теодор Михайлов, но недвусмислено търсенето у целевата група възприятие, е за вагина", пише един от жалбоподателите.

За водка "Оргазъм" е, че "в нарушение на добрите обществени нрави, формата на бутилката има директен намек за мъжки полов орган и посланието гласи "споделете оргазма".

Етичната комисия смята, че двете фирми са нарушили етичните правила за реклама. Рекламите са "неблагоприлични, тъй като съдържат визуални елементи и вербални послания и внушения, които са в разрез с общоприетите в българското общество морални норми". Освен това рекламата е в нарушение на Закона за здравето, който не допуска директната реклама на спиртни напитки.

Етичната комисия е поискала становища от издателите на списание "Пентхаус" и производителите на водката "Тера Трейдинг", те обаче не са дали своя позиция по казуса.

Както "МениджърНюз" съобщи, издатели на списание "Пентхаус", което тръгна в български вариант от март, са двама от тримата синове на Тошо Тошев, главния редактор на "Труд". С мъжкото издание се занимават най-големият - Радослав, и най-малкият - Васил.

Националният съвет за саморегулация (НСС) е учреден от Българската асоциация на рекламодателите (БАР), Асоциацията на рекламните агенции - България (АРА) и Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори (АБРО). На сайта на Националния съвет по саморегулация (НСС) могат да бъдат видени случаите на неетични и подвеждащи рекламни послания и кампании, по които Етичната комисия към НСС се е произнесла: www.nss-bg.org.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ