Забраняват всички видове реклама на цигари

Забраняват всички видове реклама на цигари

До 2013 г. всички форми на пряка и непряка реклама на тютюневи изделия у нас ще бъдат забранени. Пушенето на героите в българските филми и телевизионни предавания ще бъде ограничено до минимум.

Това предвижда проект на Националната програма за ограничаване на тютюнопушенето в България, съобщиха от Министерство на здравеопазването.

Мерките в програмата целят между 2011 и 2015 г. да намалят броя на пушачите в страната и да предотвратят стимулирането на употребата на цигари чрез различните видове реклама.

На продавачите на цигари в магазините и лавките ще бъде забранено поставянето на кутии с цени или подобни изображения на витрините, които се виждат от минувачите на улицата. Ще бъде забранено и производството на предмети, играчки, закуски и лакомства с формата на цигара или други тютюневи изделия.

Производителите на цигари няма да могат да спонсорират социални инициативи и ще трябва да отчитат средствата, които влагат в реклама. В рамките на програмата се забранява слагането на съставки в тютюна, които подобряват аромата и вкуса му.

От 19 декември миналата година у нас влезе в сила забрана на пушенето в закрити обществени пространства, които нямат отделни помещения с вентилация и плътно затварящи се врати. Мерките за намаляване на тютюнопушенето в страната включват и по-голямо поскъпване на цигарите в бъдеще.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

80-годишна жена почина, забравена на остров от круизен кораб
Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Полски изтребители прехванаха руски самолет, извършвал разузнавателен полет над Балтийско море
Наталия Киселова подаде оставка като председател на НС, замени я Рая Назарян
ЕЦБ гледа на 2029 г. като потенцилен период за стартиране на дигиталното евро
Тръмп изрази съжаление, че не може да се кандидатира за трети мандат
Кеш, злато, облигации или акции - какво показват уроците на историята?
Бизнес перспективи: AI и онлайн пазаруването или как се пристрастяваме към Shein и Temu