Какво кара българите да се чувстват успешни

Какво кара българите да се чувстват успешни

Постоянно усъвършенстване, амбиция, интелигентност, самоувереност , иновативност, търпение са част от качествата които трябва да притежават българите, за да се чувстват успешни. Това показват данните от представително международно проучване Progress Index, направено от агенция Future Poll по поръчка на Johnnie Walker. Освен в България, изследването е проведено в още 10 държави – Бразилия, Великобритания, Виетнам, Гърция, Испания, Китай, Ливан, САЩ, Тайланд и Южна Африка, сред население на възраст 25-45 години.

83% от нашите сънародници биха сe определили като успели само когато имат възможност да допринесат с нещо на общността си. По този показател ни изпреварват южноафриканците с 94%, докато гърците се нареждат на последно място с 32%. За 81% от нас включването в активности, насочени към решаването на локален или социален проблем е изключително важно.

„За разлика от други изследвания, това представя българите в благоприятна светлина не само в сравнителен план – като ориентирани към себеразвитие, социално ангажирани и отворени за промяна и иновации – но и в перспективата на бъдещето. Изглежда в България най-сетне е започнал, макар и плахо, процесът на  културна трансформация от материалистични към пост-материалистични ценности, който е присъщ на развитите и цивилизовани общества.” – коментира социалния антрополог Харалан Александров.

За да крачиш към успеха, задължително условие за 96% от българите е постоянното усъвършенстване. А по отношение на личните качества, 73% от сънародниците ни заявяват, че важно е да си амбициозен. С това твърдение са съгласни само 50% от участниците в изследването от другите държави. Сред останалите лични качества, които трябва да притежава един човек, за да е успешен според българите са интелигентност (76%), самоувереност (69%), иновативност (57%) и търпение (56%). Над половината от сънародниците ни заявяват, че, за да си успешен, е важно да мислиш в дългосрочен план (37% при останалите държави), както и поемането на риск (44% в сравнение с осреднени 30% за останалите).  

Едновременно с това 43% от българите смятат, че навлизането на иновациите в ежедневието допринасят за личния успех на всеки. По този показател ни изпреварва единствено Китай с 48%, докато осреднените резултати за другите държави са далеч по-ниски –  едва 29%.

Затова и Johnnie Walker стартира проекта Keep Walking Bulgaria, чието мото е  „Всяка твоя крачка е крачка напред за България”. За целта шотландско уиски № 1 в света(според Impact Magazine 2012) организира конкурс за иновативни идеи, в който може да се включи всеки на www.keepwalkingbulgaria.com до 20 януари 2013 г.

 Участниците в него трябва да споделят своите лични идеи, които биха допринесли за прогреса на страната ни. Тричленно жури в състав – антропологът Харалан Александров, програмният директор на Дарик радио Константин Вълков и директорът на платформата фестивали на сп. „Едно” Асен Асенов ще определят петте най-иновативни идеи. Техните автори ще бъдат наградени с парична премия от по 10 000 лв., за да бъде подпомогната реализацията на идеите им. Победителите в Keep Walking Bulgaria ще бъдат обявени през втората половина на февруари 2013 г.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ