Над 50% от фирмите у нас ще дадат коледни бонуси

Над 50% от фирмите у нас ще дадат коледни бонуси

Над 50% от фирмите у нас ще дадат коледни бонуси

56% от фирмите ще раздадат коледни бонуси на своите служители. Това показват данните от непредставително проучване на Българската стопанска камара, проведено в периода 25. ноември – 6 декември  сред ръководителите на 410 компании.

43% от компаниите ще запазят размера на премиите от 2012 г.  30% планират по-високи стимули в сравнение с миналата година, а 18 на сто ще заделят по-малко.

Почти половината от анкетираните работодатели (47%) могат да заделят до 20% от размера на заплатата за коледен бонус. 38%  твърдят, че имат възможност да отделят за коледни премии  до половината от работната заплата, а 6 % посочват, че са в състояние да дадат повече от 100 процента от заплатата на служителите си.

Отделно, 22 на сто от фирмите изобщо няма да стимулират служители си, а 10 на сто ще отличат за празниците само определени работници, става ясно още от проучването.

Повечето от мениджърите, участвали в допитването (73%)  посочват, че предпочитат стимула да е във вид на финансови срества. Близо 27 на сто възнамеряват да изненадат персонала фирмени подаръци и сувенири. Близо 10% планират да дадат на служителите си ваучери за храна и напитки.

Добрите финансови резултати са главното условие за коледни надбавки, 48% от мениджърите посочват именно това като причина. За други 26 на сто финансовите резултати не са от значение, а за всеки пети мениджър (24%) условие за стимулиране е внимателната преценка за приноса на работника.

Малко над 30 на сто ще спазят и традицията всяка година да раздават и подаръци за Коледа на персонала. 17% от работодателите използват коледните бонуси като начин да се сплоти екипът на фирмата, а 45% гледат на тях като възможност да отличат добрите служители.

От допитването става ясно още, че в 42 процента от анкетираните фирми броят на хората не се е променил през тази година. По равно (29%) са назначили или освободили хора.
Над 60 на сто от фирмите, участвали в анкетата, работят основно за вътрешния пазар. Близо 30 процента от компаниите работят и за вътрешния, и за външния пазар и са основно международни компании. Малко над половината от участниците (54%) от фирмите са в сферата на услугите, 30 на сто оперират в търговията.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ