Най-интересното във вестниците на 13 май, четвъртък

Най-интересното във вестниците на 13 май, четвъртък

След депутатското кюфте няма по-любими вестникарски теми от депутатските пари и депутатските коли. Днешната преса целокупно ги е захапала и общо взето е на едно мнение - ругае.

Въпроса за служебните возила повдигна председателката на парламента от рано сутринта в телевизионно интервю. Цачева ще продава старите парламентарни коли, цитира я "Сега". Разпродават депутатски мерцедеси, пише "Новинар" и даже пуска виц: "По този повод народен представител попитал свой колега дали знае кой е най-хубавият автомобил в света. - Ферари, или може би Бугати? - Не, служебният - с нотка на носталгия отвърнал първият." След председателката взеха да се изказват и разноцветни депутати и - забележително! - всички загърбиха партийните си различия, защитавайки в един глас нуждата от служебни коли. Нерде Рим, нерде Банкя, коментира ядосано "Труд", започвайки с цитат от съпредседателя на герберовата парламентарна група Красимир Велчев. Човекът обясни, че българските депутати не са богати като италианските. И само това им пречи да ходят на работа с личните си коли. Той самият нямало да изпада в “крайности” и да пътува с колело от дома си в Банкя до жълтите павета. Лошо да ти стане от възмущение, възклицава "Труд". Депутатите - на влака!, призовава "24 часа".

След като от години внимателно наблюдаваме как се случват нещата по жълтите павета, спокойно можем да прогнозираме, че с колите ще стане като с парите. От тази тема е отприщена втората вълна на вестникарския гняв. Заплатите падат, депутатските - не, съобщава "Стандарт". Вместо на депутата да падне заплатата, взе, че замръзна, пише "24 часа". Накратко - средната заплата в бюджетната сфера в началото на тази година е по-ниска в сравнение с края на миналата, но въпреки че са вързани с нея, депутатските заплати няма да паднат. Причината - през март, след прочувствена популистка реч на председателката Цачева, произнесена по нареждане на премиера Борисов, народните избраници си замразиха заплатите, представяйки това като солидарност с обедняващия народ по време на кризата. 

С извинение за самохвалството, но "МениджърНюз" обясни ефекта от "замразяването" още тогава и не изпадна в телешкия възторг, с който много медии оповестиха, че народните избраници си били намалили заплатите. Не че ние сме много умни, то е много просто - 2009-а в България не беше кризисна, а направо тлъста за т.нар. публичен сектор. Така че "замразявайки" възнагражденията си, депутатите всъщност си осигуриха още тлъсти години.

Единственият актуален въпрос сега е колко голяма глупост показаха народните избраници като цяло и председателката им в частност: Наистина ли вярваха, че си намаляват заплатите, като ги замразяват? Или много добре знаеха, че за следващите месеци си осигуряват повече пари, но се надяваха да не ги хванат?

Е, хванаха ги, и то точно в деня, когато се разбра за Неочаквано недобра комбинация за България, както я нарича "Дневник" - "Икономиката на България остава в дълбока рецесия и през първото тримесечие на годината в комбинация с пореден ръст на потребителските цени. Освен това страната отговаря само на един от критериите за еврозоната". Разбира се, финансовият министър Дянков отдаде всичко на "тежкото наследство на предишното правителство". 

"МениджърНюз" ви желае леко четене.  

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ