Популяризираме българското вино в Сингапур, Тайланд и Виетнам

Популяризираме българското вино в Сингапур, Тайланд и Виетнам

Страната ни ще започне кампания за популяризиране на българското вино в Сингапур, Тайланд и Виетнам. За целта Държавен фонд „Земеделие“ и Регионалната лозаро-винарска камара „Тракия” подписаха договор за прилагането на първия одобрен промоционален проект по мярка „Промоция в трети страни” от Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор.

Проектът „Мерки за промоция на европейски винарски региони и специфични регионални вина от България за целевите пазари на Сингапур, Тайланд и Виетнам” е със срок на изпълнение две години и бюджет от 4 958 286 лв.

Половината от бюджета на проекта се финансира от ЕС, 30% са от националния бюджет, а бенефициентът осигурява останалите 20%  от средствата.

Програмата цели укрепване на имиджа и увеличаване на износа на вината със защитено наименование за произход (ЗНП) и защитено географско означение (ЗГО), както и укрепване на позицията на продуктите на съществуващите пазари на вина.

Право на финансово подпомагане по мярка „Промоция в трети страни” ще имат промоционални проекти, насочени към вина със защитено наименование за произход или географско указание, или вината с означение на винения сорт лоза.

По мярката могат да кандидатстват търговски дружества, кооперации, сдружения и междупрофесионални организации. Те могат да получат до 80% от реално извършените разходи по проекта. Единно заявление за подпомагане се подава в централното управление на ДФ „Земеделие” от 1 август до 1 април на съответната винарска година. Бюджетът по мярка „Промоция в трети страни” за винарската 2012/2013 година е в размер на 2 670 000 евро.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ