Спешна помощ по телефона, докато дойде линейка
Специални карти с препоръки какво да се прави при различни видове травми и болести ще имат диспечерите на Бърза помощ, информира Darik News.
Те ще им служат за първоначално съветване на близките на пациента и самия него, докато пристигне линейка с екип. Това е предвидено в проекта за стандарт на спешната помощ, публикуван от здравното министерство.
На база на телефонно интервю диспечерите ще определят спешността на повикването и доколко е застрашено здравето на пациента. Така ще дават и първите съвети как да бъде поставен пострадалият, какво трябва да му се осигури и какво не трябва да се прави с него.
В картата за спешно раждане например е записано да не се позволява на бременната да ходи до тоалетна. При престрелка или нападание от животни е включен съветът да се осигури безопасността на пострадалия. За доста ситуации има и препоръка да се подготвят лекарствата, които пациентът пие, за да ги покажат на идващия лекар.
Телефонната консултация може да продължи и след пристигането на линейката. В стандарта тя е наречена „медицински контрол”, но тук съвети вече ще получават екипи, в които няма лекар. За тези случаи също са разработени карти със съвети как се работи примерно с дефибрилатор, как се поставя инжекция, как се спира кръвотечение, посочва в. „24 часа”.
Причината да се въведе медицински контрол е, че не във всички линейки вече ще е задължително присъствието на лекар. В някои от колите ще има само парамедици, същото ще е положението и при спешните екипи на мотоциклет.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.