Стартира кампания за денонощен градски транспорт
Започна кампания “За нонощен градски транспорт в София“ с интервал на движение на всеки един час от 0:00 до 05:00 ч. Фондацията-инициатор "Дома Арт" основа и фейсбук група, която е официална страница на инициативата и място за дискусии и предложения, предаде Дир.бг.
Намерението е да се убеди Столична община да включи нощно движение както на комбинирани автобусни линии (свързващи крайните квартали с центъра, летището и др.), така и на метрото, и трамвай № 5, който покрива сериозен периметър от града.
Градски транспорт ползват младите хора, живеещи в София, но и работещите на нощни смени и/или с гъвкаво работно време. Промяната ще е полезна и за чужденците, и за имиджа на столицата, смятат инициаторите на кампанията.
Дават се за пример европейски градове с нощен транспорт като Познан в Полша. Той има изградена цяла нощна мрежа, която покрива града, нощните линии имат различни номера и маршрути от дневните.
В Берлин нощем се движат и линиите на метрото (U-Bahn) и бързите трамваи (S-Bahn). В Германия дори и по-малки провинциални градове поддържат нощен транспорт, в зависимост от големината на града, на места това е само една линия, която ползва разширен и удължен маршрут.
През 2008-2009 г. фондацията и други неправителствени и младежки организации успяха да да убедят Столична община за пускането на експериментална нощна линия автобус 94. В края на 2009 г. обаче линиите бяха спрени. Според фондацията това е станало без съществени аргументи.
"Идеята за изграждане на нощна транспортна мрежа не почива единствено на желанието да пътуваме денонощно по-евтино и сигурно в града, в който живеем, а е и част от облика на София като представително място за България. Не на последно място и социална услуга, от която наистина се нуждаем", съобщиха от фондацията.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.