Уникална изложба на Едгар Дега в България от 2 септември
Българските ценители на изкуството ще могат да се насладят на уникална изложба на френският импресионист Едгар Дега. Изложбата "Скулптурите на Едгар Дега" включва 74 пластики и е организирана от Националната художествена галерия (НГХ)и Френският институт в София.
Тази селекция от творби досега е представяна единствено в Атина и Тел Авив. Ценните произведения се предоставят от частния Център за визуални изкуства в САЩ "Абрахам".
Куратор е бившият директор на Националната художествена галерия Борис Данаилов, който сподели пред в „Сега”, че му е отнело около две години докато склони, притежателят на правата, атинския музей за съвременно изкуство "Ираклидон", да допусне изложбата да бъде показана у нас.
"Скулптурите на Едгар Дега" бяха открити и събрани наскоро. Дълги години статуетките са били разпръснати. Най-ценна измежду тях е "Малката 14-годишна танцьорка", която бе открита през 2001 г. Останалите скулптури бяха намерени през 2004 г.
Едгар Дега (1834 - 1917г.) е френски живописец, график и скулптор. Той е един от най-видните представители на импресионизма.
Желанието му да рисува се проявило още в детството му. През 1855 г. се записва в Школата за изящни изкуства в класа на Луис Ламот, но намира курса му за безполезен. През 1856 г. неочаквано за всички той зарязва учението и заминава за Италия. В този период негов кумир е Веронезе. Дега пътува из Европа, за да изучи платната на Дюрер, Рембранд и Гоя.
През 1860 той открива свое студио в Париж. Рисува портрети, както и много исторически сюжети, които били особено популярни теми сред клиентите на художниците по това време. Към този период се отнася и знаменития му автопортрет с цилиндър и ръкавици.
През 1861 г. Дега се запознава с Мане и приятелството им продължава до смъртта на Мане, прекъсвано от чести свади. Младите творци, чийто творби са отхвърлени от журито на Парижкия салон през 1863 - Моне, Реноар, Сисле, Фредерик Базил и др. се обединяват около Мане и Дега и по-късно стават известни като импресионисти. Мане и Дега рисуват конни състезания.
През 1882 г. зрението на Дега рязко се влошава и той се ориентира към пастелни техники, а после и към скулптура.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.