ТРАЙНА/// Тази практика може да спаси кариерата ви от едно лошо търсене в Google
Един от най-важните аспекти на доверието в някого днес е това, което Google разкрива за него по време на търсене. Повечето корпорации и физически лица разбират стойността на това и схващат основната концепция, въпреки че може да не са запознати със самия термин.
Управлението на онлайн репутацията (ORM) е процесът на създаване на позитивно съдържание, потискане на негативната преса и поддържане на силен онлайн имидж за бизнеса и физическите лица.
Защо ORM е важен?
ORM е от съществено значение за бизнеса и физическите лица в днешния хиперсвързан свят. Лошата публичност обикновено води до увредена лична и професионална репутация онлайн. Тези проблеми могат да доведат до уволнение от работодател, развод, загуба на нови клиенти или дори трудности при набирането на следващ кръг финансиране.
Мислете за ORM като за дигитална репутация. Интернет не забравя лесно и дори една-единствена негативна статия или вирусна публикация може да засенчи години добра работа. Това означава, че резултатите от търсенето ви в Google често са първото „представяне“, което потенциален клиент, инвеститор или работодател прави с вас.
Стъпка №1. Мониторинг
Няколко ключови елемента на ORM помагат за предотвратяване на потенциални бедствия. Първият е наблюдението на вашето онлайн присъствие, за да видите какво казват хората за вас или вашата компания. Добрият мониторинг би могъл да предотврати гореспоменатата ситуация, като ви позволи да реагирате преди вълната от анулирания и отрицателни отзиви.
Най-добрият начин за действие в тази ситуация е да използвате инструмент за наблюдение, който ви помага да проследявате името си онлайн. Тези инструменти често са по-лесни, по-евтини и по-ефективни от ръчното търсене на името ви в различни платформи. Лично съм виждал компании да откриват неточна информация в рамките на часове и да я коригират, преди да набере скорост, спасявайки ги от това, което можеше да се превърне в кошмар за репутацията, пише Рос Кернез в статия за Еntrepreneur.
Стъпка №2. Свържете се с източника
След като идентифицирате отрицателните резултати от търсенето, които искате да изтриете от Google, следващата стъпка е да изпратите имейл или да се свържете чрез социалните медии с всяка публикация. Това е деликатен метод, понеже това може да влоши ситуацията и нещата могат да станат вирусни.
Успехът на тази ORM стратегия зависи от конкретната публикация и редакционния екип: колкото по-голяма е публикацията, толкова по-малко шансове имате. По-малките блогове и сайтове на общности може да подлежат на корекции, ако съдържанието е остаряло, подвеждащо или фактически невярно. От друга страна, атаките срещу национална новинарска агенция рядко дават резултати.
Стъпка №3. Подобряване на репутацията ви
Най-добрият метод за подобряване на репутацията ви е да използвате правилните SEO и PR техники, за да потиснете или заровите негативните резултати от търсенето в търсачки като Google и Bing. Чрез оптимизиране на позитивно съдържание с правилните SEO техники можете да класирате позитивното съдържание по-високо в търсачките и да намалите видимостта на нежелани статии, изображения или форуми. Средно отнема 6–12 месеца, за да се почистят негативните резултати от търсенето.
Силната ORM стратегия и постоянството понякога могат да премахнат или деиндексират определени негативни страници от резултатите от търсенето изцяло, особено ако те нарушават насоките на платформата или са подвеждащи. В случаите, когато деиндексирането не е възможно, техниките за потискане на интернет – като например популяризиране на съдържание с висок авторитет – могат да се използват за затрупване на негативното съдържание с по-подходящи, положителни резултати от търсенето.
С течение на времето алгоритъмът на Google започва да дава приоритет на новото ви съдържание. Ключът е последователността – една или две статии няма да променят резултатите. Но шест или девет месеца стабилна работа по онлайн репутацията могат да трансформират първата страница с резултати от търсенето.
Репутацията на един клиент от адвокатска кантора, с когото работих, беше почти съсипана заради арест. Чрез публикуване на истории за успех на клиенти, създаване на авторитетно позитивно съдържание и получаване на медийни споменавания, успяхме да изведем неверните твърдения на втора страница в рамките на девет месеца и, както знаете, много малко хора кликват след първата страница.
Казус на ORM в действие
Wendy's оказа огромно влияние върху онлайн репутацията си, когато акаунтът им в социалните медии беше ребрендиран, за да се възползва от актуалните мемета по това време.
Акаунтът в Twitter стана известен с това, че „изпича“ потребителите, свързва актуални фрази от Twitter с продуктите си и използва хумор за изграждане на ангажираност. Въпреки че тяхната ORM стратегия не може да бъде окончателно обвързана с увеличение на продажбите, очевидно това не им навреди.
Обединяване на всичко
Управлението на онлайн репутацията е стратегическият процес за подобряване на възприятието на лична или бизнес марка в търсачки като Google. В свят, където общественото възприятие се формира от търсачки като Google, управлението на онлайн репутацията вече не е по избор – то е от съществено значение.
Независимо дали сте предприемач, който издига следващия си кръг на инвестиции, корпорация, защитаваща доверието на акционерите, или лице, кандидатстващо за нова позиция, управлението на онлайн репутацията е дългосрочна инвестиция в доверието. Ако вие не контролирате разказа си, някой друг ще го направи и това може да не е ласкателно. Компаниите и хората, които процъфтяват онлайн, са тези, които разбират, че репутацията не е само това, което правите офлайн; тя е това, което Google казва за вас.
Източник: Рос Кернез, главен изпълнителен директор на Ross Kernez Consulting, дигитален маркетолог, лектор, експерт по онлайн репутация и SEO гуру, за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.