Ще гласуват закон за звука на рекламите

Ще гласуват закон за звука на рекламите

Звукът на рекламите да бъде намален до нивата на останалите радио и телевизионни предавания, предвижда внесен в парламента проект за изменение в Закона за защита на потребителите. Той вече е внесен в парламента и още тази седмица се очаква развитие по него, съобщи народният представител Захари Георгиев, цитиран от Дарик радио.

 Напоследък е масова практика рекламните съобщения по радиото и телевизията да са два пъти по-силни като децибели от останалите предавания, коментира той и допълни, че по такава директива за регулацията на звука се работи и в ЕП.

Още в края на лятото Съветът за електронни медии внесе предложение в парламентарната медийна комисия за законово рекламентиране на силата на звука на рекламите заради вълна от жалби и сигнали от зрителите.

В същия проект, чието гледане в пленарна зала предстои друго изменение предвижда и промяна и в схемата за преподписване на договорите на мобилните оператори. По-точно предложението е при изтичане на срока на договора той да придобива статут на безсрочен, за да може всеки абонат да го прекрати с едномесечно предизвестие.

 Трето законово изменение предвижда кабелните оператори да информират потребителите си предварително за всяка промяна в пакета програми, които им доставят и след тяхно съгласие да се подписва съответен анекс към договора.

 

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ