Десет британски енергодоставчици плащат 7 млн. паунда обезщетения след грешка при начисленията

Десет британски енергодоставчици плащат 7 млн. паунда обезщетения след грешка при начисленията

Десет доставчици на енергия във Великобритания, включително EDF, E.ON и Octopus, ще платят 7 милиона паунда обезщетение и възстановяване на суми, след като са начислили прекомерни такси на клиентите си. Това става ясно след преглед от енергийния регулатор на Великобритания, съощава в. Guardian.

Ofgem заяви, че доставчиците са се съгласили да платят компенсации и възстановявания на суми на повече от 34 000 клиенти, тъй като погрешно са им фактурирали повече за постоянни такси, отколкото е разрешено съгласно ценовия таван на регулатора. Постоянните такси са всекидневни такси, добавени независимо от това колко енергия е използвана.

Всички засегнати клиенти имат ограничена инфраструктура от електромери, което означава, че повече от една точка за измерване на електроенергия отчита потреблението в имота им, и погрешно им е била начислена прекомерна такса между януари 2019 г. и септември 2024 г.

„Наше задължение е да защитаваме потребителите на енергия и ние определяме тавана на цените именно по тази причина, за да не плащат клиентите по-висока сума за енергията си, отколкото би трябвало. Очакваме всички доставчици да имат стабилни подходи, за да могат да фактурират точно клиентите си. Макар че е ясно, че в този случай са допуснати грешки, за щастие проблемите бяха бързо решени и клиентите получават възстановяване на сумата“, казва  Шарлот Фрийл, директор на отдела за търговия на дребно и ценови системи в Ofgem.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ