Естонският енергиен концерн Eesti Gaas планира експанзия на латвийския пазар

Естонският енергиен концерн Eesti Gaas планира експанзия на латвийския пазар

Естонският енергиен концерн Eesti Gaas планира да започне работа на латвийския пазар на природен газ на дребно, и да заеме значителен дял от него, се казва в прессъобщение на компанията.

„В Естония природният газ се използва от 100 000 домакинства, а в Латвия от около 400 000. Ние продаваме газ на латвийски компании вече пет години и сега искаме да участваме в отварящия се вътрешен пазар. Можем да предложим на купувачите по-добра цена и надеждни доставки, защото ние купуваме газ в големи количества директно от западни производители“, каза Маргус Каасик чрез пресслужбата на борда на директорите на Eesti Gaas.

„Днес 70% от нашите продажби са на чуждестранни пазари и тази цифра се увеличава всеки ден. Успешната експанзия ни позволи да прераснем в най-голямата енергийна компания с частен капитал в балтийско-финландския регион. В допълнение към газа, ние ще продължават да се развиват и предлагат други енергийни продукти - Eesti Gaas вече не е само "естонски" и далеч не е само "газ", добави той.

Eesti Gaas сключи споразумения с LNG терминали за доставка на общо десет LNG превозвача до есента на 2023 г., три от които - от САЩ и Норвегия - вече пристигнаха в литовското пристанище Клайпеда през януари и март, а още седем ще пристигнат във финландското пристанище Inkoo през пролетта и лятото.

През 2022 г. през пристанището на Клайпеда Elenger (търговска марка Eesti Gaas, под която оперира във Финландия, Латвия, Литва и Полша) закупи пет газови танкера за своите клиенти. В началото на март Eesti Gaas обяви разширяването си в Полша, където групата продава газ директно на крайни потребители и дистрибутори на едро и търгува на местната газова борса.

Общо Eesti Gaas има 50 хиляди клиенти. След като беше придобита от една от най-големите инвестиционни компании в Естония, Infortar, през 2016 г., Elenger се превърна в най-голямата частна газова компания във Финландско-Балтийския регион. През миналата година повече от 70% от продажбите на компанията са от външни пазари.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ