Полска рафинерия наема танкери, превозващи руските нефт, за доставки на арабски петрол

Полска рафинерия наема танкери, превозващи руските нефт, за доставки на арабски петрол

Полска рафинерия наема танкери, превозващи руските нефт, за доставки на арабски петрол

Полската рафинерия Orlen е наела през последните месеци най-малко 10 танкера, които преди това са превозвали руски петрол до Азия, за да доставят арабски суров петрол до нейните рафинерии в Литва и Полша при обратното им пътуване, според двама търговци и данни на London Stock Exchange Group (LSEG), предаде Ройтерс.

Много големи петролни компании избягват да наемат танкери, превозващи руски суров петрол, поради риска от санкции и самоналожени ограничения.

Използването на танкери, експлоатирани от не-руски корабни фирми, за доставянето на руски петрол и продукти не е в нарушение на каквито и да е санкции, но пратките са предмет на политиката за таван на цените, наложена от водещите икономики от Г-7.

В рамките на тавана на цените западните компании могат да доставят и осигуряват застраховка за руски петрол и продукти, при условие че се продават на цена под 60 долара за барел.

Полша, в миналото един от най-големите вносители на суров петрол от Русия, спря покупките на руски петрол тази пролет и е твърд поддръжник на Украйна във войната й с Русия.

Orlen, която замени руските барели с петрол от Близкия изток и Северно море, може да получи по-ниски цени за доставка, ако използва танкерите, които са превозвали руски петрол, тъй като търсенето им е ниско, казват търговци.

Един от търговците, участващи в търговията с руски петрол, казва, че Orlen получава атрактивни цени, тъй като вносът на арабски суров петрол означава, че танкерите могат да пътуват обратно натоварени, вместо празни.

„Мъртвите товари са един от проблемите при работа с руски петрол, тъй като не всички компании са съгласни да използват кораби, участващи в доставките на петрол „Уралс“, каза търговецът.

Orlen заяви, че не е участвала в превоз на руски петрол и е проверила всички плавателни съдове, които използва, за да гарантира, че руските санкции не са нарушени.

„Всички наши дейности, включително тези, свързани с доставката на суров петрол, са в съответствие с приложимите санкции“, се казва в изявление.

Запитана дали е наела кораби при връщането им от доставка на руски суров петрол за Азия, компанията отговори, че не коментира търговски въпроси или подробности за сътрудничеството със своите бизнес партньори.

До Азия и обратно

Разходите за доставките на руски петрол скочиха до най-високите си стойности по-рано тази година, след като Европейският съюз и Г-7 наложиха санкции, които накараха много собственици на кораби да избягват руските барели. Разходите намаляха, тъй като Русия купи повече кораби или успя да наеме други. След ембаргото на ЕС руският петрол се доставя предимно в Азия.

Данни на Eikon на LSEG показват, че Orlen е наел най-малко 10 кораба за доставки на петрол от Близкия изток до пристанищата в Гданск и Бутинге в рамките на малко повече от три месеца. Корабите са посещавали и руски балтийски пристанища.

В един случай танкерът Aframax Nissos Serifos е натоварил около 100 000 тона суров петрол Уралс, доставен от руската Zarubezhneft в балтийското пристанище Приморск на 23 май за доставка до пристанището Мудра в Западна Индия.

На връщане корабът е натоварил 100 000 тона арабски лек суров петрол в саудитското пристанище Сиди Керир на 22 юли за доставка до полското пристанище Гданск. Други танкери включват Waikiki, Bonita, Nissos Delos, Calida, Anafi Warrior, Ark, Lovina и Botafogo, които са доставяли петрол, предимно от Близкия изток, до Гданск и Бутинге, преди да се насочат към близките на Русия Приморск и Уст-Луга, показват данните.

Корабите се управляват от гръцки собственици на кораби, включително TMS Tankers и Kyklades Maritime, според данни на LSEG.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ