Shell: Ситуацията в Червено море засега не се отразява на пазара на природен газ

Shell: Ситуацията в  Червено море засега не се отразява на пазара на природен газ

Shell: Ситуацията в Червено море засега не се отразява на пазара на природен газ

Ситуацията с обстрела на кораби в Черно море все още не се отразява на пазара на вносен природен газ (LNG), а цените на синьото гориво се стабилизират. Това Според Ваел Саван, изпълнителен директор на петролната и газова компания Shell, цитиран от световни медии.

"В момента не виждаме значително намаляване на доставките на природен газ, тъй като това е реалистично, особено с портфейл като нашия..... ще можем да оптимизираме и обменяме в рамките на нашето портфолио", каза Ваел Саван .Той не даде прогнози за остатъка от годината, тъй като все още липсва последователност по отношение на търговията в Азия. В същото време изпълнителният директор на Shell е уверен, че потреблението на течащ природен газ ще се увеличи. Ваел Саван добави, че няколко азиатски държави, включително Виетнам и Филипините, регистрират спад в добива на газ, поради което са започнали да внасят природен газ.

Преди декември 2023 г. ще има увеличение на броя на международните кораби на Shell в Черно море. Това се случи на фона на войната между Израел и  "Хамас", което е подкрепяно от хутите. На 12 януари САЩ нанесоха няколко удара по позициите на хутите в Йемен.

"След като първият месец вече е в сметките и геополитическата нестабилност изглежда ще остане повишена до края на годината, особено при липсата на решение в Червено море или Газа, цените на петрола и газа вероятно ще останат непредсказуеми", каза междувременно Джейми Мадок, енергиен анализатор в Quilter Cheviot, цитиран от CNBC.

"Именно в такива условия енергийните гиганти могат да процъфтяват, както видяхме през 2022 г., така че не би било шокиращо да видим, че Shell продължава да постига резултати през годината," добави Мадок.

По данни на Организацията за светкавична търговия сривът в корабоплавателните маршрути поради ситуацията в Черно море е довел до спад в доставките на пшеница през Суецкия канал от почти 40% за две седмици. Bloomberg съобщава, че руските танкери са започнали да се отказват от този маршрут.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ