ЕС пита трябва ли новите технически правила да се прилагат за Bing на Microsoft и iMessage на Apple

ЕС пита трябва ли новите технически правила да се прилагат за Bing на Microsoft и iMessage на Apple

ЕС пита трябва ли новите технически правила да се прилагат за Bing на Microsoft и iMessage на Apple

Антитръстовите регулатори на ЕС питат потребителите и конкурентите на Microsoft дали търсачката Bing трябва да се съобразява с новите строги технологични правила и дали това трябва да важи за iMessage на Apple, казаха за Ройтерс хора, запознати с въпроса. 

През септември Европейската комисия започна разследвания, за да прецени дали Bing, Edge и Microsoft Advertising на Microsoft, както и iMessage на Apple трябва да бъдат предмет на Закона за цифровите пазари (DMA).

Проучванията дойдоха, след като компаниите оспориха регулатора на конкуренцията в ЕС, който обозначава тези услуги като основни платформени услуги съгласно Закона за цифровите пазари.

Законът за цифровите пазари изисква Microsoft, Apple, Google на Alphabet, Amazon, Meta Platforms и ByteDance да позволяват приложения или магазини за приложения на трети страни на техните платформи и да улесняват потребителите да преминават от приложения по подразбиране към конкуренти, наред с други задължения.

Комисията изпрати въпросници по-рано този месец, като помоли конкурентите и потребителите да оценят важността на трите услуги на Microsoft и iMessage на Apple спрямо конкурентните услуги.

Запознати казаха, че надзорният орган на ЕС е попитал дали има нещо специфично за услугите, на които бизнес потребителите разчитат и как те се вписват в екосистемите на компаниите. Той също така поиска броя на потребителите, използващи услугите. 

На респондентите е била дадена по-малко от седмица, за да предоставят обратна връзка.

Комисията иска да приключи разследването си в рамките на пет месеца.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ