Авиокомпаниите очакват над $1 трлн. приходи и рекорден брой пътници догодина

Авиокомпаниите  очакват  над $1 трлн.  приходи и рекорден брой  пътници догодина

Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA) прогнозира  приходи за авиоиндустрията за 2025 г. от повече от един трилион долара и рекорден брой пътници, въпреки  „неприемливите“ трудности при осигуряването на нови самолети, каза нейният шеф Уоли Уолц, цитиран от Ройтерс.

Авиокомпаниите по света видяха растежа си възпрепятстван от проблеми в Boeing  и Airbus, които забавиха доставките на самолети. Без по-нови, по-ефективни самолети авиокомпаниите казват, че не могат да намалят разходите за гориво, докато летят с повече хора.

"Дадохме им време. Мисля, че търпението ни се изчерпа. Ситуацията е неприемлива", каза Уили Уолш пред репортери в Женева.

Уолш заяви още, че доставчиците се държат като "квазимонополисти" и изглежда се облагодетелстват от проблемите, които са причинили.

„Ще трябва да увеличим натиска и може би да потърсим подкрепа, за да принудим ключовите доставчици да действат заедно“, каза Уолш, който преди това беше ръководител на British Airways и нейната компания майка IAG.

Производителите на двигатели са имали поредица от неуспехи при доставката на нови двигатели или повишено износване на последното им поколение двигатели, което е причинило затруднения в заводите за поддръжка, необходими за поддържане на безпроблемното летене на флотилиите на авиокомпаниите.

Airbus, най-големият производител на самолети в света, намали целите за доставка преди няколко месеца поради закъснения на двигателите и други проблеми, а Boeing трябваше да забави производството поради скорошна стачка и повишено регулаторно внимание след криза в безопасността.

Това се случва четири години след като индустрията се срина до загуба от 140 милиарда долара през 2020 г. в резултат на пандемията от COVID-19. Индустрията се възстанови благодарение на възстановяването на търсенето на пътувания, но авиокомпаниите получиха критики от екологични групи за увеличаване на печалбите чрез добавяне на полети, вредящи на околната среда.

„Ако броят на самолетите в небето се увеличи, емисиите ще продължат да се увеличават все повече и повече, дори ако самолетите са малко по-ефективни“, каза Мат Финч, политически мениджър на групата за застъпничество „Транспорт и околна среда“ в Обединеното кралство, каза пред Ройтерс по-рано тази година. Цените на самолетното гориво също се очаква да паднат, предлагайки известно облекчение.

Уолш беше оптимистичен за втория мандат на новоизбрания президент на САЩ Доналд Тръмп, като каза, че действията му през първия му мандат са стимулирали сектора.

„Индикацията е, че втората администрация на Тръмп вероятно ще отмени някои от действията, предприети при администрацията на (Джо) Байдън“, каза той.

„Бих видял администрацията на Тръмп като нетна положителна за индустрията“, добави той.

Той не даде подробности. Инвеститорите очакват, че про-бизнес администрацията на Тръмп може да насърчи корпоративните пътувания, да подкрепи сливания и придобивания и да въведе благоприятни за авиацията политики, докато подкрепата на Тръмп за производството на петрол в САЩ може също да намали разходите за гориво на авиокомпаниите.

Въпреки това несигурността, свързана с конфликтите в Близкия изток и Украйна, може да създаде рискове за развитието на сектора, каза IATA, която очаква през 2025 средната сума, плащана от пътник, за да прелети една миля, да спадне с 3,4% спрямо 2024 г.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ