Бизнес перспективи: Коста Рика залага на устойчив и качествен туризъм

Бизнес перспективи: Коста Рика залага на устойчив и качествен туризъм

Коста Рика е наясно с важността на европейския туризъм за растежа на централноамериканската страна, макар и не на всяка цена. Германци, французи и испанци са европейците, които пътуват най-много до тази дестинация. Този месец в Сан Хосе отваря врати първият испански търговски офис.

С устойчив модел, подобен на този на скандинавските страни, Коста Рика се стреми да привлече туризъм, който цени уникалния ѝ характер и уважава околната среда и природното разнообразие, като избягва пренаселеността, пише Euronews

„Не търсим просто всеки турист. Искаме туризъм, който уважава тази единствена и неповторима дестинация по всякакъв начин“, подчертава Адриана Боланос, посланик на тази малка страна с малко над пет милиона жители в Испания.

С постоянни връзки с Европа, с ежедневни полети от големи европейски столици, Коста Рика се позиционира като идеална дестинация за природни и приключенски пътувания, с нарастващ интерес сред европейските пътешественици, особено германци, французи и испанци. По-конкретно, за да се укрепят търговските отношения между Испания и Коста Рика, първият испански търговски офис ще отвори врати този юни в столицата Сан Хосе.

„Знаем, че не сме евтина дестинация и че тя има определени особености. Нашите хотели не са големи курорти като тези в други страни; те са малки хотели, сгушени в джунглата или гората“, добавя посланикът.

94% от местата за настаняване имат по-малко от 40 стаи, а 87% от туристическите предприятия са микропредприятия.

2,9 милиона туристи годишно

Днес туризмът представлява 8% от БВП на страната. 2,9 милиона туристи посещават страната всяка година, като Съединените щати са основният източник поради близостта си.

30% от сухоземната ѝ площ е защитена, както и подобна част от морската ѝ територия. Тя е дом на 6% от цялото биоразнообразие на планетата, впечатляваща цифра за страна с толкова малък размер. С 29 национални парка и осем природни резервата, Коста Рика се представя като зелен рай между два океана.

„Тук можете да закусите на Атлантика и да вечеряте на Тихия океан“, подчертава посланик Адриана Боланос.

Освен туризма, Коста Рика се откроява със своята демократична стабилност – най-старата в Латинска Америка – високото си ниво на образование и ангажираността си към иновациите. Страната е дом на 20 от 100-те най-големи технологични компании в света и има над 800 мултинационални компании, опериращи на нейната територия. Основният ѝ износ идва от сектора на услугите, особено медицински технологии, които представляват 45% от общия износ.

Сред предизвикателствата, пред които е изправена страната, е нейната транспортна система. „Вътрешната комуникация е едно от най-големите ни предизвикателства. Нямаме добър обществен транспорт и разчитаме до голяма степен на частни превозни средства“, признава посланикът.

В средата на тропиците и с два ясно изразени сезона – сух от декември до април и дъждовен от май до ноември – Коста Рика продължава да се движи към бъдеще, което съчетава икономическо развитие, опазване на околната среда и социално благополучие, без да губи своята същност.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Зеленски: 60% от оръжията на украинската армия вече се произвеждат в Украйна
"Газпром" предупреждава Европа за риск от недостиг на газ през зимата
Никола Цолов втори във Формула 3, тимът му стана шампион
Операторите помолени да крият негативни реакции към Тръмп на финала на US Open
Държавният резерв: За 3 години са раздадени над 2 милиона литра вода
Иван Иванов спечели титлата от Откритото първенство по тенис на САЩ при юношите
За пръв път в историята хора от общността на ЛГБТ участват официално в поклонение във Ватикана
След оплаквания: OpenAI ще реорганизира екипа, отговарящ за поведението на ChatGPT