Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|ТРАЙНА/// Бизнес перспективи: Коста Рика залага на устойчив и качествен туризъм

Коста Рика е наясно с важността на европейския туризъм за растежа на централноамериканската страна, макар и не на всяка цена. Германци, французи и испанци са европейците, които пътуват най-много до тази дестинация. Този месец в Сан Хосе отваря врати първият испански търговски офис.
С устойчив модел, подобен на този на скандинавските страни, Коста Рика се стреми да привлече туризъм, който цени уникалния ѝ характер и уважава околната среда и природното разнообразие, като избягва пренаселеността, пише Euronews.
„Не търсим просто всеки турист. Искаме туризъм, който уважава тази единствена и неповторима дестинация по всякакъв начин“, подчертава Адриана Боланос, посланик на тази малка страна с малко над пет милиона жители в Испания.
С постоянни връзки с Европа, с ежедневни полети от големи европейски столици, Коста Рика се позиционира като идеална дестинация за природни и приключенски пътувания, с нарастващ интерес сред европейските пътешественици, особено германци, французи и испанци. По-конкретно, за да се укрепят търговските отношения между Испания и Коста Рика, първият испански търговски офис ще отвори врати този юни в столицата Сан Хосе.
„Знаем, че не сме евтина дестинация и че тя има определени особености. Нашите хотели не са големи курорти като тези в други страни; те са малки хотели, сгушени в джунглата или гората“, добавя посланикът.
94% от местата за настаняване имат по-малко от 40 стаи, а 87% от туристическите предприятия са микропредприятия.
2,9 милиона туристи годишно
Днес туризмът представлява 8% от БВП на страната. 2,9 милиона туристи посещават страната всяка година, като Съединените щати са основният източник поради близостта си.
30% от сухоземната ѝ площ е защитена, както и подобна част от морската ѝ територия. Тя е дом на 6% от цялото биоразнообразие на планетата, впечатляваща цифра за страна с толкова малък размер. С 29 национални парка и осем природни резервата, Коста Рика се представя като зелен рай между два океана.
„Тук можете да закусите на Атлантика и да вечеряте на Тихия океан“, подчертава посланик Адриана Боланос.
Освен туризма, Коста Рика се откроява със своята демократична стабилност – най-старата в Латинска Америка – високото си ниво на образование и ангажираността си към иновациите. Страната е дом на 20 от 100-те най-големи технологични компании в света и има над 800 мултинационални компании, опериращи на нейната територия. Основният ѝ износ идва от сектора на услугите, особено медицински технологии, които представляват 45% от общия износ.
Сред предизвикателствата, пред които е изправена страната, е нейната транспортна система. „Вътрешната комуникация е едно от най-големите ни предизвикателства. Нямаме добър обществен транспорт и разчитаме до голяма степен на частни превозни средства“, признава посланикът.
В средата на тропиците и с два ясно изразени сезона – сух от декември до април и дъждовен от май до ноември – Коста Рика продължава да се движи към бъдеще, което съчетава икономическо развитие, опазване на околната среда и социално благополучие, без да губи своята същност.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.