Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Ценова война: Китайската автоиндустрия изнася нови коли като употребявани и завишава фалшиво продажбите

Китайската автомобилна индустрия от години завишава продажбите на автомобили чрез разрастващ се сив пазар, подкрепян от правителството. На него се регистрират нови автомобили веднага след монтажната линия и след това са изпращани в чужбина като „употребявани“ превозни средства.
Тези така наречени автомобили с „нулев пробег“ никога не са били карани, но се изнасят както използвани за пазари като Русия, Централна Азия и Близкия изток. Това позволява на китайските автомобилни производители да покажат растеж и да се освободят от автомобили, които биха били трудни за продажба на вътрешния пазар. Това показва на правителствени документи и интервюта със собственици на пет автокъщи и търговци на автомобили, направени от Reuters. „Това е резултат от почти четиригодишна ценова война, която накара компаниите отчаяно да се опитат да реализират каквито и да било продажби“, каза Ту Ле, основател на консултантската компания Sino Auto Insights, базиран в Мичиган.
Практиката привлече национално внимание едва след като шефът на китайския автомобилен производител Great Wall Motor критикува продажбата на употребявани автомобили с нулев пробег в Китай през май. На 10 юни вестник „Пийпълс Дейли“ осъди продажбата на употребявани автомобили с нулев пробег в страната. Вестникът, който често отразява позициите на висшите лидери на Китайската комунистическа партия, обвини тези фалшиви употребявани автомобили за понижаването на цените на фона на изтощителната ценова война на вътрешния пазар и призова за „строги регулаторни действия“ за възстановяване на реда.
Но износът и продажбата на фалшиви употребявани автомобили се насърчават активно от регионалните правителства в Китай, сочи преглед на Reuters на репортажи в държавните медии и правителствени документи. Местните власти са възприели практиката като жизненоважна за постигането на амбициозните цели за икономически растеж, поставени от Пекин, изтъква проверка на агенцията. Reuters е идентифицирала 20 местни власти в Китай - включително големи експортни центрове като Гуандун и Съчуан, които са описали подкрепата си за износа на употребявани автомобили с нулев пробег в публично достъпни правителствени документи.
Тактиките включват създаване на допълнителни лицензи за износ на употребявани автомобили с нулев пробег, ускорено обработване на заявления за данъчни облекчения, инвестиране в експортна инфраструктура и финансиране на мрежови събития за насърчаване на износа на употребявани автомобили с нулев пробег, показват правителствените документи.
Пазарът за износ на употребявани автомобили с нулев пробег работи по следния начин - щом от поточната линия излезе нов автомобил, износителят го купува директно от производителя на автомобили или от дилър, регистрира го с китайски регистрационен номер и веднага го маркира като употребяван автомобил за изпращане в чужбина. По пътя производителят на автомобили осчетоводява автомобила като продаден и регистрира приходите.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.