Ценова война: Китайската автоиндустрия изнася нови коли като употребявани и завишава фалшиво продажбите

Ценова война: Китайската автоиндустрия изнася нови коли като употребявани и завишава фалшиво продажбите

Китайската автомобилна индустрия от години завишава продажбите на автомобили чрез разрастващ се сив пазар, подкрепян от правителството. На него се регистрират нови автомобили веднага след монтажната линия и след това са изпращани в чужбина като „употребявани“ превозни средства.

Тези така наречени автомобили с „нулев пробег“ никога не са били карани, но се изнасят както използвани за пазари като Русия, Централна Азия и Близкия изток. Това позволява на китайските автомобилни производители да покажат растеж и да се освободят от автомобили, които биха били трудни за продажба на вътрешния пазар. Това показва на правителствени документи и интервюта със собственици на пет автокъщи и търговци на автомобили, направени от Reuters. „Това е резултат от почти четиригодишна ценова война, която накара компаниите отчаяно да се опитат да реализират каквито и да било продажби“, каза Ту Ле, основател на консултантската компания Sino Auto Insights, базиран в Мичиган.

Практиката привлече национално внимание едва след като шефът на китайския автомобилен производител Great Wall Motor критикува продажбата на употребявани автомобили с нулев пробег в Китай през май. На 10 юни вестник „Пийпълс Дейли“ осъди продажбата на употребявани автомобили с нулев пробег в страната. Вестникът, който често отразява позициите на висшите лидери на Китайската комунистическа партия, обвини тези фалшиви употребявани автомобили за понижаването на цените на фона на изтощителната ценова война на вътрешния пазар и призова за „строги регулаторни действия“ за възстановяване на реда.

Но износът и продажбата на фалшиви употребявани автомобили се насърчават активно от регионалните правителства в Китай, сочи преглед на Reuters на репортажи в държавните медии и правителствени документи. Местните власти са възприели практиката като жизненоважна за постигането на амбициозните цели за икономически растеж, поставени от Пекин, изтъква проверка на агенцията. Reuters е идентифицирала 20 местни власти в Китай - включително големи експортни центрове като Гуандун и Съчуан, които са описали подкрепата си за износа на употребявани автомобили с нулев пробег в публично достъпни правителствени документи.

Тактиките включват създаване на допълнителни лицензи за износ на употребявани автомобили с нулев пробег, ускорено обработване на заявления за данъчни облекчения, инвестиране в експортна инфраструктура и финансиране на мрежови събития за насърчаване на износа на употребявани автомобили с нулев пробег, показват правителствените документи. 

Пазарът за износ на употребявани автомобили с нулев пробег работи по следния начин - щом от поточната линия излезе нов автомобил, износителят го купува директно от производителя на автомобили или от дилър, регистрира го с китайски регистрационен номер и веднага го маркира като употребяван автомобил за изпращане в чужбина. По пътя производителят на автомобили осчетоводява автомобила като продаден и регистрира приходите.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Пети ден издирват черния леопард в Шуменското плато. Жена твърди, че животното е пресякло пътя й
„Целите са постигнати“: Израел се съгласи на прекратяване на огъня с Иран
Социалната пенсия за старост се увеличава от 1 юли
Доналд Тръмп обяви прекратяване на огъня между Израел и Иран, Тел Авив съобщи за нов обстрел
„Не хвърляйте тези бомби“: Тръмп разкритикува Израел и Иран за нарушения на примирето
ПП свиква Изпълнителен съвет заради напускането на двама районни кметове на София
Солени глоби за автомобили до 3,5 тона, които се движат без платена винетка
Русия може да нападне НАТО в следващите пет години, предупреди Зеленски