Френската икономика изненада с по-добър от очакваното растеж за второто тримесечие

Френската икономика изненада с по-добър от очакваното растеж за второто тримесечие

Френската икономика изненада с по-добър от очакваното растеж за второто тримесечие

Икономиката на Франция нарасна значително по-бързо от очакваното през второто тримесечие, осигурявайки положителна изненада за пазара на фона на страховете от рецесия в еврозоната, предаде Блумбърг.

Подкрепен от скока на износа, брутният вътрешен продукт във втората по големина икономика във валутния блок се е повишил с 0,5% между април и юни, следвайки ръст от 0,1% през първото тримесечие, съобщи статистическата агенция Insee в петък. Икономисти, анкетирани от Блумбърг, оцениха разширяването от 0,1%.

Данните носят известно успокоение, след като председателят на Европейската централна банка Кристин Лагард в четвъртък нарисува влошаваща се картина за еврозоната през следващите месеци. Германия - най-голямата икономика на континента, вече се бори да излезе от рецесията, докато дейността на частния сектор в блока като цяло сочи за свиване през юли.

„Близкосрочните икономически перспективи за еврозоната се влошиха до голяма степен поради по-слабото вътрешно търсене“, каза Лагард, след като ЕЦБ вдигна лихвите си за девети път от миналия юли насам. „С течение на времето намаляващата инфлация, нарастващите доходи и подобряването на условията за предлагане трябва да подкрепят възстановяването“, добави тя.

Потопът от увеличения на лихвите обаче повиши разходите за заеми за френските домакинства и фирми, докато ръстът на потребителските цени остава доста над целта на ЕЦБ от 2%. Данните за инфлацията, които трябва да бъдат публикувани по-късно в петък, се очаква да покажат леко забавяне във Франция през юли до 5,1%. Данните за БВП на еврозоната през юли се очакват в понеделник.

Тъй като инфлацията на храните нараства, френските потребители се стремят да намалят разходите, като продажбите на стоки със собствена марка в Carrefour SA нарастват два пъти по-бързо от националните марки.

„Все още сме в тази инфлационна среда със спад на търговията, с натиск върху обема, с ускорения на частните марки и всички нови поведения на клиентите, които наблюдавахме в продължение на една година“, каза главният изпълнителен директор Александър Бомпард в сряда в презентация на Carrefour за последни финансови резултати на компанията

Отделна публикация показа, че френските потребителски разходи са започнали да се възстановяват до края на тримесечието, с 0,9% увеличение през юни, тъй като покупките на храни частично се възстановиха.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ