Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Рим недоволен, че ЕС бави продажбата на ITA Airways

Италианският министър на финансите Джанкарло Джорджети изрази безпокойството си от това, че според него Европейският съюз(EС) спира продажбата на дял от авиопревозвачаITA Airways - ключова част от опита на правителството да изпълни целта за приватизация на стойност 20 млрд. евро (21,8 млрд. долара, съобщи Bloomberg.
"Приватизацията, за която сме най-притеснени, е тази на ITA, която забуксува, но не по вина на италианското правителство", заяви Джорджети пред Bloomberg News, без да назовава ЕС, в рамките на срещата на ръководителите на икономиките от Групата на 20-те в Сао Пауло, Бразилия, късно в четвъртък.
В рамките на обявената през май сделка германският превозвач Deutsche Lufthansa AG първоначално ще закупи 41% от наследника на фалиралата водеща авиокомпания Alitalia от италианската държава, с опция за придобиване на останалата част по-късно. Инвестицията на Lufthansa на стойност 325 млн. евро обаче е възпрепятствана от задълбочено разследване на контролните органи на ЕС за сделките, на фона на опасения за конкуренцията както на къси, така и на дълги разстояния.Приватизацията е част от по-широк правителствен план за продажба на държавни дялове на стойност около 20 млрд. евро до 2026 г., за да се намали огромният дълг на Италия. Макар че дефицитът на страната намалява, дългът ѝ остава на ниво 140% от икономическото производство.
Говорител на Европейската комисия, изпълнителния орган на ЕС, не отговори веднага на искането за коментар.
Комисията се подготвя да издаде т.нар. изложение на възраженията, в което са описани някои рискове, произтичащи от сделката, съобщи Bloomberg миналата седмица. Официалното предупреждение - все по-често срещано при сложни или потенциално проблемни сделки - може да бъде отправено преди Великденската ваканция в края на март.
Предупреждението ще накара Lufthansa да представи мерки за отстраняване на опасенията на базирания в Брюксел регулатор. Ако Lufthansa не представи подходящи отстъпки, които все по-често при сливанията на авиокомпании включват не само мерки за отстраняване на проблеми, свързани със слотовете, но и потенциални продажби на активи, инвестициите рискуват да бъдат блокирани от регулаторните органи, припомня Bloomberg.
Предложената от Lufthansa сделка е последният опит за продажба на ITA. Alitalia официално прекрати дейността си през 2021 г.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Цитат на деня
Цитат на деня |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |Жилищата в Гърция: Недостъпни за покупка и почти невъзможни за наемане
ЕС |Цитат на деня
Цитат на деня |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.