Първи нов жп тунел у нас от 50 години насам

Първи нов жп тунел у нас от 50 години насам

За първи път от 50 г. насам е прокопан нов железопътен тунел в България, отбеляза вицепремиерът по икономическите политики и министър на транспорта и съобщенията Христо Алексиев по време на инспекция на напредъка в изграждането на железопътния участък Елин Пелин – Костенец.

„Тунелното строителство в жп транспорта дълго време беше неглижирано. Заварих проектите в спряло темпо и направих всичко възможно те да започнат да се реализират с един добър и ускорен график. Първият сериозен резултат е факт“, заяви Христо Алексиев, цитиран от пресцентъра на транспортното министерство. Той изрази надежда, че с добра мобилизация на държавата, на изпълнителя и на надзора, целият проект ще бъде завършен в срок – до 2027 г. Той обхваща двоен жп тунел с дължина почти 7 км, какъвто до момента не е имало в България плюс десетки други съоръжения, сред които два тунела с по две тръби с обща дължина 1.5 км, пътен надлез и подлез, 8 моста и естакади, системи за сигнализация и телекомуникация, нова гара Елин Пелин и спирка Побит Камък.

Над 200 души с помощта на повече от 100 машини работиха година и половина, за да прокопаят Тунел №1 с дължина един км, добави вицепремиерът. 

Железопътният участък Елин Пелин - Костенец е част от проекта за модернизация на жп магистралата от София до Бургас. Средствата се осигуряват от Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура“. Участъкът между Елин Пелин и Вакарел е най-тежкият и труден за изпълнение от цялото трасе между София и Пловдив. 

Изпълнител е турската фирма  ДЗЗД "Джен-Дуй жп Елин Пелин". Стойността на договора е 498.8 млн. лв. без ДДС.
С напредъка на строителството днес се запознаха посланикът на Република Турция Айлин Секизкьок и представители на местната власт. В проверката се включи и ръководството на Национална компания „Железопътна инфраструктура“.
 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ