Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|JPMorgan: Китай не може да бъде пренебрегнат, трябва да правите бизнес там
Китай е твърде голям, за да бъде изолиран, и инвеститорите „трябва да правят бизнес там“, каза в главният изпълнителен директор на JPMorgan Asia Pacific Сьорд Лийнарт, като добави, че страната се е превърнала във втората световна сила.
Международните компании все още инвестират в икономическата сила и „това е невероятно важно място“, каза Лийнарт пред Си Ен Би Си по време на 20-тото издание на Global China Summit в Шанхай.
По отношение на паритета на покупателната способност Китай в момента представлява 19% от световния БВП и 48% от БВП на Азия.
„Не можете да го пренебрегнете, трябва да правите бизнес там. Дори ако решите да не правите бизнес там, трябва да разберете какво се случва“, каза Лийнарт, добавяйки, че случващото се в Китай „влияе на всяка индустрия по света .”
Като се има предвид колко силно Китай е свързан с региона, Лийнарт подчерта, че трябва да има „добра активност“ в Китай, за да има оживен бизнес с инвестиционно банкиране.
„Банкирането в Азия също никога не може да бъде на пълна скорост, ако Китай не работи на пълни обороти“, каза той.
Въпреки това инвеститорите се надяват за повече признаци на икономическо възстановяване, за да си възвърнат доверието в Китай, подчерта Линийнарт. Икономиката на Китай изпитва затруднения през последните няколко години, най-вече заради проблемния сектор на имотите.
„Мисля, че инвеститорите са насърчени от ранните признаци“, каза главният изпълнителен директор на инвестиционната банка за APAC.
Икономиката на Китай през първото тримесечие нарасна по-бързо от очакваното, според официални данни, публикувани през април от Националното статистическо бюро на Китай. БВП през периода януари-март нарасна с 5,3% спрямо година по-рано - по-бързо от увеличението от 5,2% през четвъртото тримесечие на 2023 г. и над нивото от 4,6%, очаквано от икономисти, анкетирани от Ройтерс.
Лийнарт добави, че преките чуждестранни инвестиции в страната са намалели миналата година, но този факт трябва да се разглежда в контекста, че ПЧИ нарастват през последните 50 години: „Всеки пазар има своята пауза.“
Китай остава водещият търговски партньор на повече от 120 държави. Той все още е най-големият търговски партньор на Япония, Южна Корея, Тайван и Виетнам, според американския мозъчен тръст Wilson Center.
„Мисля, че Китай има какво да продаде на света и този продукт ще бъде необходим по целия свят“, каза Лийнарт, като добави, че вижда много възможности в страната.
„Тук сме от 103 години. Така че ние възприехме дългосрочен поглед върху Китай и ще бъдем тук още 100 години напред“, каза той.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.