Китай увеличава с 20 % потреблението на услуги вместо купуването на стоки

Китай увеличава с 20 % потреблението на услуги вместо купуването на стоки

Китайската икономика възстановява потреблението на услуги, сочат данни, цитирани от Радио Китай. В миналото моделът на потребление в Китай е бил насочен към „купуване на стоки“. Сега обаче постепенно потреблението на услуги придобива по-голямо значение. То съставлява над 40% от разходите за потребление на глава от населението в Китай, съобщава медията. Според нея тази трансформация и усъвършенстване на структурата на потреблението създава нови възможности за развитие на мултинационалните предприятия.

През първите 7 месеца на тази година продажбите на дребно на услуги са се увеличили с 20,3% на годишна база. Благодарение на потреблението и туризма през лятната ваканция, търсенето на различни услуги като спортните и развлекателни дейности се увеличава бързо. През същия период общите продажби на дребно на потребителски стоки се увеличиха със 7,3% на годишна база.

Държавният съвет на Китай прие нови насоки за по-нататъшното оптимизиране на пазарната среда и подобряване на усилията за привличане на чуждестранни инвестиции, които обхващат 24 конкретни мерки и много от тях са свързани с разширяването на сектора на услугите. Експертите в сектора изтъкват, че по-нататъшното отваряне на телекомуникациите, финансите, биомедицината и други области означава повече възможности за чуждестранните инвеститори за участие в развитието на китайската индустрия на услугите.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ