Корпоративна Америка говори все по-малко за рецесия

Корпоративна Америка говори все по-малко за рецесия

Отчетите за финансовите резултати на компаниите в САЩ вече не са осеяни с коментари за рецесия. Споменаването на думата „рецесия“ се очаква да спадне за пето поредно тримесечие, показват нови данни от FactSet, и да достигне най-ниското ниво от четвъртото тримесечие на 2021 г., пише Джош Шейфър за Yahoo!Finance.

До миналия петък 470 от компаниите, включени в широкия индекс S&P 500, докладваха тримесечните си резултати, като само 53 са споменаха думата рецесия. Това е значителен спад от пика през този цикъл от 237 през второто тримесечие на 2022 г. и понижение в сравнение с предходното тримесечие, когато 61 компании говориха за потенциална рецесия.

Петгодишният и 10-годишният среден брой споменавания на думата „рецеся“ от компании от S&P 500 възлиза съответно на 84 и 60.

Въпреки това FactSet отбелязва в доклада си, че екипът търси думата „рецесия“, а не „забавяне“ или други подобни думи, които биха могли да означават, че занапред се очаква по-слабо потребителско търсене.

Извадка от скорошни отчети на гигантите в търговията на дребно Walmart и Target показва, че макар компаниите да не говорят изрично за рецесия, те не прогнозират, че наратива за „устойчивия потребител“, който е в основата на силното им представяне през 2023 г., няма да понесе удар в бъдеще.

Миналата седмица акциите на Walmart поевтиняха, след като компанията публикува предпазлива прогноза за продажбите. Във вторник цената на книжата на Lowe се понижи, тъй като търговецът на дребно, специализиран в стоки за дома, заяви, че продажбите му ще бъдат по-лоши тази година от очакваното. Спад регистрира и Best Buy, след като търговецът на потребителска електроника заяви, че търсенето е „неравномерно и трудно за прогнозиране“.

Нито една от тези компании не споменава думата рецесията директно, но изводът е ясен: дори и потребителските разходи да не се сринат напълно, със сигурност се наблюдава негативно влияние.

Все пак, наративът се вписва в наблюдаваните наскоро промени в начина, по който Уолстрийт за забавяне.

Рецесията през 2023 г. някога беше консенсусна прогноза сред стратезите на Уолстрийт. Ситуацията вече е доста различна. Мнозина на пазара сега определят цените на база на прогноза за „меко приземяване“, при което инфлацията се приближава към целта на Федералния резерв от 2%, без икономиката да изпадне в рецесия.

Главният икономист на Goldman Sachs Ян Хациус наскоро публикува прогнозата на банката за 2024 г., която включва 15% шанс за рецесия през следващата година, в съответствие с икономическата история на САЩ, която показва, че рецесия се случва веднъж на всеки седем години.

Goldman не са сами в тази си прогноза. По-рано тази година служителите на Федералния резерв се отказаха от прогнозите за рецесия през 2023 г., а икономическият екип на Bank of America също оттегли прогнозата си за спад, тъй като икономиката на САЩ се противопостави на негативните очаквания през второто и третото тримесечие на тази година.

Голяма част от тези преразгледани прогнози се фокусират върху това, че потребителите се оказват по-устойчиви от очаквания, като потреблението задвижи икономиката на САЩ до най-бързото тримесечие на растеж от близо две години през Q3 на тази година.

И Hacius вярва, че тази тенденция няма непременно да приключи през 2024 г., тъй като реалният личен доход се покачва, тъй като инфлацията се забавя.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 8 до 14 септември
Атанас Зафиров за визитата си в Китай: Поканата беше чисто партийна
Зелена вълна на борсите в Европа и Азия въпреки политическите сътресения
„Хамас“ обмисля американските предложения за спиране на огъня в Газа
Глобалните пазари през седмицата остават в очакване на вота на доверие в Париж
Операторите помолени да крият негативни реакции към Тръмп на финала на US Open
Тръмп призова чуждите компании да уважават американските имиграционни закони
Ограничават движението на тежки камиони по магистралите заради края на празничните дни