Корпоративна Америка говори все по-малко за рецесия

Корпоративна Америка говори все по-малко за рецесия

Отчетите за финансовите резултати на компаниите в САЩ вече не са осеяни с коментари за рецесия. Споменаването на думата „рецесия“ се очаква да спадне за пето поредно тримесечие, показват нови данни от FactSet, и да достигне най-ниското ниво от четвъртото тримесечие на 2021 г., пише Джош Шейфър за Yahoo!Finance.

До миналия петък 470 от компаниите, включени в широкия индекс S&P 500, докладваха тримесечните си резултати, като само 53 са споменаха думата рецесия. Това е значителен спад от пика през този цикъл от 237 през второто тримесечие на 2022 г. и понижение в сравнение с предходното тримесечие, когато 61 компании говориха за потенциална рецесия.

Петгодишният и 10-годишният среден брой споменавания на думата „рецеся“ от компании от S&P 500 възлиза съответно на 84 и 60.

Въпреки това FactSet отбелязва в доклада си, че екипът търси думата „рецесия“, а не „забавяне“ или други подобни думи, които биха могли да означават, че занапред се очаква по-слабо потребителско търсене.

Извадка от скорошни отчети на гигантите в търговията на дребно Walmart и Target показва, че макар компаниите да не говорят изрично за рецесия, те не прогнозират, че наратива за „устойчивия потребител“, който е в основата на силното им представяне през 2023 г., няма да понесе удар в бъдеще.

Миналата седмица акциите на Walmart поевтиняха, след като компанията публикува предпазлива прогноза за продажбите. Във вторник цената на книжата на Lowe се понижи, тъй като търговецът на дребно, специализиран в стоки за дома, заяви, че продажбите му ще бъдат по-лоши тази година от очакваното. Спад регистрира и Best Buy, след като търговецът на потребителска електроника заяви, че търсенето е „неравномерно и трудно за прогнозиране“.

Нито една от тези компании не споменава думата рецесията директно, но изводът е ясен: дори и потребителските разходи да не се сринат напълно, със сигурност се наблюдава негативно влияние.

Все пак, наративът се вписва в наблюдаваните наскоро промени в начина, по който Уолстрийт за забавяне.

Рецесията през 2023 г. някога беше консенсусна прогноза сред стратезите на Уолстрийт. Ситуацията вече е доста различна. Мнозина на пазара сега определят цените на база на прогноза за „меко приземяване“, при което инфлацията се приближава към целта на Федералния резерв от 2%, без икономиката да изпадне в рецесия.

Главният икономист на Goldman Sachs Ян Хациус наскоро публикува прогнозата на банката за 2024 г., която включва 15% шанс за рецесия през следващата година, в съответствие с икономическата история на САЩ, която показва, че рецесия се случва веднъж на всеки седем години.

Goldman не са сами в тази си прогноза. По-рано тази година служителите на Федералния резерв се отказаха от прогнозите за рецесия през 2023 г., а икономическият екип на Bank of America също оттегли прогнозата си за спад, тъй като икономиката на САЩ се противопостави на негативните очаквания през второто и третото тримесечие на тази година.

Голяма част от тези преразгледани прогнози се фокусират върху това, че потребителите се оказват по-устойчиви от очаквания, като потреблението задвижи икономиката на САЩ до най-бързото тримесечие на растеж от близо две години през Q3 на тази година.

И Hacius вярва, че тази тенденция няма непременно да приключи през 2024 г., тъй като реалният личен доход се покачва, тъй като инфлацията се забавя.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ