Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|"Монтенаполеоне" в Милано измести Пето авеню като най-скъпата улица в света
Купувачи, натоварени с чанти от FendI, Loewe, Prada и други известни дизайнерски марки задръстват тесните тротоари на най-луксозната търговска улица в Милано, за радост на доставчиците на луксозни стоки от висок клас през този и всеки празничен сезон, съобщи Асошиейтед прес.
Има още повече за празнуване тази година: компания за търговски недвижими имоти коронова Via MonteNapoleone за най-скъпата дестинация за търговия на дребно в света, измествайки Пето авеню в Ню Йорк.
Последната версия на годишния глобален индекс на американската фирма Cushman & Wakefield, който класира търговските зони въз основа на цените на наемите, които управляват, е знак за желаността на "Монтенаполеоне" като адрес за луксозни марки конфекция, бижута и дори сладкиши.
Средният наем на улицата в Милано се повиши до 20 000 евро на квадратен метър, в сравнение с 19 537 евро на квадратен метър (2000 долара на квадратен фут) на участък от 11 блока на горното Пето авеню.
Улица "Монтенаполеоне" е дълга едва 350 метра и е на пешеходно разстояние от всички основни туристически атракции, което ѝ дава ключово предимство, според Гулиелмо Миани, президент на луксозния търговски район на Милано - Монтенапoлеоне.
"Не всичко може да се побере тук, което е предимство, тъй като ограниченото пространство прави улицата още по-ексклузивна и динамична", каза Миани, чиято асоциация представлява също и бутиците, разположени на пресичащите се съседни улици, които заедно с "Монтенаполеоне" образуват район, известен като "Четириъгълника на модата" в Милано.
Най-големите марки на улицата имат печалба от 50 до 100 милиона евро от годишни продажби, отбелязва Миани, което в значителна степен позволява на луксозните марки да плащат много високи наеми. Tiffany &Co се готви да се настани на "Монтенаполеоне", а дългогодишният наемател Fendi се разширява.
Асоциацията, представляваща район Монтенаполеоне, обяви, че 11 милиона души са посетили зоната тази година до ноември, но не може да се каже с точност колко от тях са пазарували и колко само са гледали витрините. Средният купувач на луксозната миланска улица е похарчил 2500 евро за покупка между август и ноември - най-високата средна сметка в света, според фирмата за безмитно пазаруване Global Blue.
Улицата е магнит за ваканционните купувачи, които пристигат с Maserati, Porsche и дори Ferrari, независимо от ограниченото пространство в багажника на спортната кола. Светлините блестят отгоре, витрините на бутиците показват манекени, заети с топли сцени на празнично забавление, а минувачите правят снимки на майсторски декорирани торти в витрините на сладкарницата.
Посетител от Китай, Чен Синхан, чакаше такси с половин дузина пазарски чанти, подредени до него на тротоара. Той каза, че е платил половината от цената за луксозно палто Fendi, което е купил в Милано, отколкото би имал у дома.
„Получих много“, призна Чен. „Това е фантастично място, добро място за пазаруване.“
Няколко витрини по-надолу, Франка Да Ролд, която беше на посещение в Милано от Белуно, италиански град в планинската верига Доломитите, се удиви на масивен, дълъг метри плетен шал на цена от 980 евро.
„Мога да изплета това за един час, използвайки игли за плетене 12 калибър, дебели колкото пръстите ми, и дебела вълна. Максимум два часа“, каза Да Ролд, но призна привлекателността на марката.
Въпреки че горното Пето авеню се измести на второ място в списъка на Cushman & Wakefield, организацията, която служи като пазител и главен промоутър на улицата в Манхатън, похвали постижението на МонтеНаполеоне.
„Инвестицията на Милано в публичната сфера се изплаща, което е печалба за техните купувачи, бизнеса и града като цяло“, каза Маделин Уилс, временен президент на асоциацията на Пето авеню.
Но тя също така изрази увереност, че с нови инвестиции и рекордна година за продажби на Пето авеню „ние ще се върнем на върха за нула време“.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.