Новите регистрации на камиони в ЕС са нараснали със 16,3%, а на автобуси - с близо 20% за година

Новите регистрации на камиони в ЕС са нараснали със 16,3%, а на автобуси - с близо 20%  за година

Новите регистрации на камиони в ЕС са нараснали със значителните 16,3% до 346 986 броя през 2023 г. в сраннение с 2022 г. . Германия води групата с 94 820 продадени единици, което отразява значително увеличение от 24,4%. Други големи пазари в ЕС отбелязаха двуцифрен ръст, включително Испания с 22,3%, Италия с 11,4% и Франция с 11,3%, показват данните на Европейската асоциация на автомобилостроителите (ACEA) .

Регистрациите на нови автобуси в ЕС са нараснали със забележителните 19,4% в сравнение с 2022 г., достигайки общо 32 593 единици. Погледнато към основните пазари на ЕС, Италия и Испания отбелязаха забележителен ръст от 56,2%. Най-големият и вторият по големина автобусни пазари, Германия и Франция, отбелязаха ръст съответно със солидни 12,5% и 4,1%.

Според данните на ACEA в България през 2023 г. са продадени 5192 нови вана (ръст от на 6,3 на сто спрямо 2022 г.). Не са подадени данни за новите автобуси и камиони, регистрирани през миналата година в нашата страна. 

Микробуси

През 2023 г. продажбите на нови ванове в ЕС скочиха с 14,6% до почти 1%, отбелязват от ACEA. Дизелът продължи да води, с 1,2 милиона регистрирани единици, отбелязвайки 10,4% увеличение спрямо 2022 г. Пазарният му дял обаче се сви от 85,7% през 2022 г. до 82,6% миналата година. Едновременно с това микробусите с електрическо зареждане набират популярност, което допринася за постепенна промяна в динамиката на пазара. Продажбите на електрически микробуси нараснаха с 56,8% през 2023 г., претендирайки за 7,4% пазарен дял спрямо 5,4% през 2022 г. Тази промяна се дължи на значителни печалби на ключови пазари, включително Холандия (+110,4%), Испания (+100,3%) и Франция (+76,7%), отчитат от асоциацията.

Камиони


През 2023 г. дизелът продължи да доминира на пазара на камиони, съставлявайки 95,7% от новите регистрации на камиони. Солиден ръст от 15,4% беше регистриран в продажбите на дизелови камиони в ЕС, стимулиран от забележимо разширяване на ключови пазари, включително Германия (+23,5%), Испания (+21,8%) и Италия (+12,3%). В същото време новите регистрации на електрически камиони отбелязаха впечатляващ ръст от 234,1%, достигайки 5279 единици. Холандия (+889,7%) и Германия (+169,8%) се очертаха като основните двигатели зад този забележителен растеж, като заедно допринесоха за над 60% от всички продажби на електрически камиони в ЕС. Електрическите камиони сега представляват 1,5% от пазара, което е значителен напредък спрямо 0,8% от предходната година.

Автобуси

През 2023 г. новите регистрации на електрически автобуси в ЕС са се увеличили с 39,1% до 5166 единици, претендирайки за 15,9% пазарен дял. Испания води с впечатляващия ръст от 269,7%, следвана от Италия (+253,4%) и Германия (+29,3%). Хибридно-електрическите автобуси също показаха положителни цифри в края на годината, отбелязвайки ръст от 115,1%, което почти удвои пазарния дял от 7,1% на 12,8% в сравнение с 2022 г. Забележителен ръст на първите три пазара – Франция (+221,3%), Испания (+ 172,4%) и Германия (+37,5%) – допринесоха за този резултат. Въпреки нарастващата популярност на автобусите с алтернативно захранване, дизелът запазва най-големия си дял от 62,3%, макар и надолу от 66,9% през 2022 г, добавят отACEA.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ